Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Rail Baltic kukub kokku niikuinii

-
02.06.2023
Esti raudteedega on lood kehvad ja lisa sellele toob Rail Baltic. Pilt on illustratiivne.
© Uued Uudised

Rail Balticu rajamine hõigati kunagi maha kui ülimalt progressiivne ettevõtmine ja ohumärkidest hoolimata jätkub selle ehitamine, kuigi lõpptulemuseks võib olla kallis ja tarbetu trass.

Delfi Ärileht kirjutab: “Kaup raudteelt kadunud. Kümned miljonid eurod raudtee ülalpidamiseks tuleb nüüd leida maksumaksjal. /…/ Tänavu peab riik raudtee ülalpidamiseks maksma juba 10 miljonit eurot rohkem kui mullu. /…/ Raudteevõrk on praeguseks hakanud riigieelarvest suuri summasid nõudma. Üle kümne aasta tagasi sai raudtee ise hakkama tänu Vene mahukaupade hoogsale transiidile. Vedamise eest makstavast kasutustasust kattis Eesti Raudtee taristu pidamise kulud.”

Praegune raudtee on seega kahjumisse minemas, aga lisandumas on ju ka Rail Balticu trass.

Kui meenutada Rail Baltic rajamise algust, siis seda õigustati just kaubavedudega ja eriti transiitvedudega. Nüüd on see kõik kadumas, kaubaveolt tulu ei tule, aga raudtee ülalpidamine on kallis. Eriti kalliks läheb Rail Balticu kaasaegne trass.

Rail Balticuga on kõik valesti läinud. Juba alguses tuli välja Ernst&Youngi väga vildakas tasuvushinnang, kuid see ei häirinud kedagi. Pikka aega räägitakse sellest, et RB tippjuhid vahetuvad sageli seetõttu, et keegi ei taha selle eesotsas olla sel hetkel, kui kõik kokku kukub. Valearvestus on seegi, et tegu on Euroopale olulise projektiga – EL-i piires on see vaid üks projekt, mis rahastuse osas võitleb mitme sarnase Euroopa projektiga.

Pärast EL-iga liitumist pole Eestis enam riigimehi, vaid on Brüsseli vasallid – mitte keegi poliitikutest ei julge seda kahtlast projekti peatada ning lõpptulemuseks võib olla see, et Eestimaa on segi songitud ja meil on kaelas ülikallis taristu, mis tulu ei too. Üks  Ernst&Youngi kinnitatud projekt Austraalias olevatki sellise lõpu leidnud.

“Lahendus on autovedajatelt töö ära võtta,” nendib Delfi Ärileht. Keegi saab igal juhul kannatada, tõenäoliselt aga kogu Eesti.

Uued Uudised