Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Reformierakonna juhitavas Eestis lokkavad korruptiivsed skeemid. Bolti näide

-
28.07.2023
Bolt on saanud skeemitamise näiteks.
© UU

Tänases Eestis ei tundu kedagi häirivat üha enam ja lausa avalikult reklaamitavad korruptiivsed skeemid, kus rumalalegi on selge, et keegi saab käimasolevatest protsessidest suurt kasu. Postimees toob sellest näite: “Autoparki suurendav Bolt automaksust: vähem autosid linnades on mõistlik.”

Üks autondusega tegelev firma toetab automaksu, mis peaks välja suretama eraautod ja andma ettevõttele monopoolsusesse kalduva eelise, kusjuures sama firma just suurendab enda “kahjulike” autode hulka. Sellest antakse küüniliselt ja ülbelt otsesõnu teada.

Bolti kommunikatsiooninõunik Katriin Loorents rääkis BNSile, et viimase kahekümne aasta jooksul on Eesti rekordtempos autostunud ja trendi muutmiseks on vaja senine poliitika üle vaadata. “Meil on hea meel, et teoreetilise võimalusena tundunud automaksu seaduse eelnõu on saanud konkreetsema vormi,” tunnistab ta.

Loorentsi sõnul on vähem autosid linnades mõistlik mõte ja automaks on üks võimalik viis inimeste nügimiseks keskkonnasäästlikumate transpordilahenduste poole. Bolt ise läheb vastupidist teed.

Asi läheb “kliimapäästjate” poolt veelgi küünilisemaks: nad leiavad, et ei peaks piirduma vaid ühe maksu kehtestamisega, sellele peavad järgnema ka teised initsiatiivid. “Kergliikurid, ühistransport, sõidujagamisteenus ja jagatud sõidukid on kõik alternatiivid isiklikule autole ja täiendavad teineteist,» lisas Bolti kommunikatsiooninõunik.

Kõik need alternatiivid on otseselt ka Bolti enda arsenalis – seega tahab firma, et riiklik poliitika toetaks nende ärimudelit. Samas ei kavatse Bolt ise autostumist vähendada.

Mais teatas Bolt, et Bolt Drive’il on Tallinna tänavatel ca 600 sõiduautot, kuid plaanis on sõidukeid veelgi juurde tuua. Bolt Drive’i suunajuht Lukas Yla rääkis toona, et kui kõik läheb plaanipäraselt, peaks nende autopark selle aasta jooksul suurenema kaks korda, vahendab Postimees.

Bolti puhul töötab lisaks terve hulk sama kahtlaseid skeeme. Kümme aastat vana firma käive on kaks miljardit, samas kui iduettevõte mõiste ütleb, et “Idufirma ei ole “päris firma”, kus teatakse, kuidas raha teenida, vaid grupp inimesi, kes alles otsivad selleks võimalusi. Idufirmat eristab teistest (alustavatest) firmadest asjaolu, et idufirma toodet või teenust ei ole veel äriliselt tõestatud, puudub väljakujunenud kliendibaas ja ärimudel on pidevas aktiivses arengus ning võib isegi kardinaalselt muutuda protsessi käigus.”

Ilmselt aitab “iduettevõtte” staatus keskealisel firmal püsida “noorte” seas ja ära kasutada “alustajatele” antavad eelised.

Bolt maksab kulleritele, et need viiksid toitu restoranidest inimestele koju, aga makse Bolt tulult kinni ei pea – selle asemel on ettevõte pununud toidukulleriäri ümber juriidilise skeemi, mille tulemus on maksuvaba tsooni loomine, kirjutas Postimees aasta eest. Bolt ei tõlgenda oma suhet kulleritega kui töösuhet, selgitas ajaleht.

Boltil on ka huvitavad poliitilised sidemed. Üks selle asutajatest Martin Villig on vasakäärmusliku ühenduse SALK rahaline toetaja ja see kamp tegutses Riigikogu valimiste eel praeguste võimuerakondade valimiskampaania toetajana. Nüüd, mil Reformierakond, Eesti 200 ja sotsid on võimul, tulevad seadused, nagu automaksu oma, mis on kasuks valitsust võimule aidanud Boltile.

Kuskil haiseb vängelt, nagu adrut täis k(K)allas.

Uued Uudised