Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Eesti 200 tahab liidriks “vana vettinud mäkra”, kes ühe erakonna juba lasi allavoolu

-
10.11.2023
Margus Tsahkna
© UU

Eestis peaks erinevate erakondade näitel olema poliitiline kogemus, et kui parteid päästa tahetakse, siis ei panda etteotsa “vanu vettinud mäkrasid” – poliitprojekt Eesti 200 aga otsustas Margus Tsahknat esile tõstes teisiti. Ühe erakonna on mees juba allavoolu lasknud, nüüd võtab ette teise? Kuigi ega seal midagi lasta enam polegi…

Naeruväärne tundub juba Tsahkna jutt, mida vahendab BNS: “Olen Eesti 200 algusest peale püüdnud aidata nii palju, kui oskused ja kogemused lubavad, et värske jõud Eesti 200 ekspertide näol Eesti elu kujundama asuks. Meil on visioon ja reformide kavad, millest paljud suudame ka ellu viia. Eelmisel üldkogul otsustasime heaks kiita koalitsioonilepingu, mille eesmärk on riik ja väärtused korda teha,” ütles Tsahkna. “Meil on tugev meeskond nii poliitikute kui töötajate näol ja suur potentsiaal erakonna liikmetes, mis aga ei ole veel täielikult ühise vankri ette rakendanud.”

Seda juttu ajab mees, kelle koduerakonna toetus on viimase Norstati küsitluse järgi langenud 6,1 protsendini. Ei tundu, et oleks mingit “värsket jõudu”, eriti kui erakonnas on kaks läbikukkunud parteijuhti, Tsahkna ise IRL-ist ja Izmailova rohelistest.

Eesti 200 “ekspertidest” on kahtlemata kuulsaim Ukraina-spetsialist Johanna-Maria Lehtme. Või siis Tarmo Tamm, kes sattus uurimise alla ebaseadusliku raide pärast. Või skandaalne tipsutaja Juku-Kalle Raid – puha “eksperdid” ja “värske jõud”. See on tavaline korruptsioonierakond, mis astub Reformierakonna jälgedes.

Augustis kirjutati meedias: “Tallinna linnavolinik ja ettevõtja Liina Normet lahkus erakond Eesti 200 ridadest. “Pärast põhjalikku kaalumist olen otsustanud, et erakond Eesti 200 pole enam see ühendus, mille asutamisel ma osalesin ning mis jagaks minuga samu väärtusi,” selgitas Normet. “Seetõttu astusin täna välja nii erakonnast kui ka Tallinna volikogu Eesti 200 fraktsioonist,” ütles ta.

Reaalsed sündmused ei taha kuidagi kokku klappida Tsahkna jätkuva loosungliku jutuga, nagu oleks tegu “pika plaaniga värske jõuga” – ta ise pole ka eriti “värske”.

Praegu oleks huvitav teada, mil määral on Tsahkna sees veel korruptsioonikahtlusega tegemistes. Nimelt kirjutab BNS reedel: “Eesti annetas koostöös Islandiga Ukrainale neljanda välihaigla”.

ERR kirjutas augustis: “Kuigi ta on nüüd juba kevadest saadik uuesti minister, on Tsahkna on endiselt Semetroni välihaiglate äriga seotud MM Hospital OÜ osanik.

Tsahkna ministriks olles toimusid välihaiglate tehingud Islandi välisministeeriumiga ja selle tulemusel tegi riik Semetronilt järjekordsed tellimused. Eesti välisministri osalusega MM Hospital on teeninud Tsahkna ministriks olemise perioodil 4,3 miljonit eurot tulu.

Välisriigid on läbi diplomaatiliste tehingute maksnud Eestile kokku 28,3 miljonit eurot, et anda Ukrainale konteiner-välihaiglad, mille on ehitanud eranditult Semetron.”

Kas Tsahkna kastab ikka veel nokka, nagu kõlab väljend “Ristiisast”?

Aga Tsahkna valimine erakonna juhiks on tegelikult Eesti 200 siseasi. Kui nad tahavad langeda alla viie protsendi künnise, lasku pealegi käia, see poliitprojekt ongi haisema läinud ja toimuv võib isegi asjade loomulik käik olla. Ja ilmselt keegi teine enam kreenis laeva kapteniks ei tahagi.

Lauri Hussar aga on nagu Costa Concordia kapten, kes põgenes reisijaid täis uppuvalt laevalt – milleks ennast vaevata, kui Riigikogu toolis saab kõrget palka ja oma pildigi Toompea lossi koridori seinale? Kuigi ka selles ametitoolis on Hussar sama hädine kui Postimehe peatoimetaja kohal.

Tsahknaga seoses aga meenub lugu, millest kirjutas raamat “Rannalautritest ilmameredele” – nimelt elas purjelaevade ajastul laevakapten perekonnanimega Konks. Tal oli hämmastav oskus lasta põhja vanad ja teenistust lõpetavad laevad nii, et meeskond jäi terveks ja kindlustusrahad saadi kätte. Kui mõni laev tundus omanikele lootusetult vanana, kindlustati see kõrgelt ja Konks kutsuti kapteniks. Lõpuks uppus mees ise Tallinna sadamas veelompi…

Uued Uudised