Euroopas jätkub rohehüsteeria, kuid samas hoiatavad juba üha enamad ettevõtjad, et see hävitab Euroopa konkurentsivõime ja paradoksaalselt poob kinni isegi kliimavõitluses oluliste akude tootmise – kalli elektri tõttu ei suudeta neid Vanas Maailmas enam valmistada.
ERR vahendab: “Volkswageni tippjuht Thomas Schäfer hoiatas, et firma võib lõpetada Euroopas asuvatesse akutehastesse investeerimise, kui Euroopa Liit ei suuda energiakriisi lahendada. Schäfer kritiseeris Euroopa tööstuspoliitikat ja leidis, et piirkonna tööstus pole rahvusvahelisel turul konkurentsivõimeline.
“Euroopa pole paljudes valdkondades konkurentsivõimeline, eriti elektrikulude osas. Kui meil ei õnnestu Saksamaal ja Euroopas kiiresti energiahindu langetada, pole investeeringud energiamahukasse tootmisse ega uutesse akutehastesse enam teostatavad,” ütles Schäfer.
Schäferi märkused seavad kahtluse alla VW ulatusliku investeerimisprogrammi, mille raames hakata tootma rohkem elektrisõidukeid. VW on varem lubanud, et rahastab Euroopas kuue akutehase ehitamist, vahendas Politico.
EL tahab alates 2035. aastast keelustada sisepõlemismootoriga sõidukite müügi. Paljud eksperdid leiavad siiski, et selline kiirustamine ohustab Euroopa autotööstust.
Saksamaa ja EL kaotavad rahvusvahelises võrdluses kiiresti oma konkurentsivõimet,” ütles Schäfer. “EL vajab kiiresti uusi vahendeid, et vältida oma tööstuse kadumist.”
Euroopa energiakriisi taga on küll sõltuvus Vene energiakandjatest ja neist valuline loobumine, kuid veelgi hävitavam on rohepööre, mille tõttu sulges Euroopa palju tuuma- ja fossiilkütustel töötavaid elektrijaamu, alternatiivid aga on vähetootlikud. Mingis ulatuses on endist tootmist siiski taastama asutud. (ERR-UU)