Euroopa Liidu otsus keelustada aastast 2035 sisepõlemismootoriga autode müük, kujutab endast tõsist ohtu Euroopa majandusele, hoiatas akusid tootva suurettevõtte Itavolt tegevjuht Lars Carlstrom. Ehkki Itavolt toodab akusid ka elektriautodele, tooks EL-i keeld Carlstromi sõnul kaasa majanduslanguse, mis kestaks kogu meie ülejäänud elu.
Portaalile Recharge antud intervjuus ütles Carlstrom, et on mures sisepõlemismootoriga autode müügikeelu pärast ja ei usu, et kõigil autotootjatel on piisavalt aega olukorraga kohanemiseks. „Kui kaovad miljonid töökohad, tabab meid kogu ülejäänud elu kestev majanduslangus. Ma arvan, et üleminek peaks olema aeglasem, võib-olla 2040-2045?“ pakkus Carlstrom. Ajakirjaniku vihjele, et ka Carlstromi enda ettevõttele oleks elektriautodele üleminek kasulik, vastas Carlstrom: „Peame säilitama kaine mõistuse.“
Carlstrom lisas, et elektriautodele üleminekuks ei ole valmis ka elektrivõrgud, eriti USA-s. „Vaja on energiasalvestussüsteeme. Ja seda vajadust ei suudeta järgmise kümne aastaga rahuldada, isegi kui tootmine kiiresti kasvab. Vaja on suuri salvestusseadmeid, ka laadimisjaamade juurde.“
Ühtlasi mainis Carlstrom, et praeguste elektriautode akud ei ole võimelised konkureerima sisepõlemismootoriga sõidukite akudega. Eriti suuri probleeme tekitavad külmad talveilmad, sest külmaga väheneb elektriaku vastupidavus tunduvalt. Carlstrom arvas siiski, et paremate tehnoloogiateni jõutakse juba järgmise viie aasta jooksul.
Samuti tõi Carlstrom välja, et Hiina on üleminekul elektriautodele ülejäänud maailmast suure sammu võrra ees ja Hiina toetus oma autotööstusele ning ebaõiglane protektsionism kujutab endast Euroopa jaoks väga suurt probleemi.
Küsimusele, mis saab kliima päästmisest, vastas Carlstrom, et „autod ei ole suurim murekoht, kui üle kogu maailma on töös terve hulk söeelektrijaamu“.
Allikas: Remix News