Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid: mis asi see on – litsentse pole, meeskondi pole, lennukeid pole, töötajaid pole, lennuameti nimekirjas pole?

-
07.09.2020
Kui omamaine lennundus on põhjas, seisavad Tallinna lennuväljad võõraste tunnusmärkidega õhusõidukid. Pilt on illustratiivne.
© Uued Uudised

“Eesti lennunduses jätkub segadus, mis võimaldab asjaosalistel pumba juures muretult edasi tegutseda, sest nende hiigelpalgad seda ju võimaldavad!

Kui keegi esitaks küsimuse, mille eest nad seda saavad, siis meenuvad endise majandusministri Juhan Partsi sõnad – nad on seda väärt! Aga – eriarvamused on õnneks lubatud.

Postimehes ilmus taas artikkel sel teemal ja seejuures päris sisukas.

Tsiteerime artiklit: „Eesti lennundusettevõtteid koondava Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu nentis, et kahjuks on täna olukord selline, et Eesti lennundus on saanud 0 eurot riigilt toetust COVID-19 kriisi ajal.” Kas tõesti on lood nii hullud?!

Artukli autor on teinud kodutööd ja toonud välja argumendi omalt poolt, mis täiesti asjakohane:

“Nordica, Regional Jet, Lennuliiklusteeninduse AS, Tallinna Lennujaam ja Magnetic MRO on saanud riigilt töötukassa töötasu hüvitist pea kolme miljoni euro ulatuses. Samuti ootab valitsuse päevakorras oma järjekorda Nordica riigiabi 30 miljoni ulatuses”.

Jan Palmer oleks allveelaeva kaptenina üliedukas – tal on vaid üks käekiri: pihtas-põhjas! Seda on ta Eestis siiani ülima edukusega praktiseerinud. Kas ta peab kuulajat-lugejat ikka veel kolmesaja aasta taguseks üsna lihtsakoeliseks talumeheks, kes taevastest asjadest teab vaid niipalju, et seal kuskil Jumal asub ja seegi ilmselt rootsi paruni nägu?!

Silm ka ei pilgu teatades: „Eesti riik omab täna ühte Euroopa suurimat ja edukamat lennuteenuste pakkujat Xfly näol ja selle üle tuleks uhke olla. Tugev ja rahvusvahelise haardega lennufirma Tallinnas on ka peamiseks eelduseks Eesti rahvusliku lennufirma toimimisele“. (Nordica tütarettevõtte Xfly juhatuse esimees Jan Palmér).

Mis meil siis tegelikult ja ametlikult olemas on? XFLY-d Lennuameti nimekirjas lennuettevõttena ei ole. Vaadake ise SIIT.

Lennunduslitsentsi ja reisijate veo litsentsi ei ole. Meeskondi ei ole lennukeid ei ole. Töötajaid ei ole. Mis asi see üldse on? Erki Urva tunnistas hiljuti ju üles, et isegi „Nordica on pigem reisibüroo kui lennufirma“

Vaatame korra äriregistrit – see ajab täiesti segadusse:

Puust ja punaseks – kas tõesti peetakse meid ohmudeks? Kogu rahvast seejuures?! Käibemaksu kohuslane firma ei ole ja ka asutatud on see ei teagi, kuidas seda nimetada, aga susiseb seal küll, isegi sissemakset tegemata!

Kui sellist mulli lennufirmana presenteeritakse, tehtagu siis sissemaksegi vähemalt ära! Ilmunud on uus sõna – klaster, lennundusklaster. Ja selle klastri koosolekul kuulavad kõik ja noogutavad kaasa, kui Palmer talle nii armsast XFLY-st kõigile räägib. Kas siis kogu see kamp seal klastris on samasugused koos või ehk on nad siis ikkagi aferistid, kui seda mesijuttu kuulates koosolekul kaasa koogutavad. Sellesse uude äkkitekkinud klastrisse kuulub ka Magnetic MRO.

Miks peaks Magnetic MRO juht, ettevõtte juht, mis kuulub 100 protsenti hiinlastele, nõudlikult teatama kord kuus, et andke Nordicale raha ja ruttu?  Siin ongi võtmesõnaks “lennundusklaster”, moodustajateks loomulikult Jan Palmer ja hiinlaste omanduses oleva Magnetic MRO juht Risto Mäeots.

Miks Palmeril (kelle „kärbes“ /ingl k. Fly/ on ilmselt juba lehmasabaga kuskil karjamaal ammu pihta saanud) seda vaja on? Ilmselt nii oleks riigilt kergem raha saada. Kord lunib TLL juht Riivo Tuvike – endine pangatöötaja, nüüdne lennunduse spetsialist, Nordicale raha, kord MRO juht. Kõige selle taustal  on teada, et hiinlased on kärmed juhte vahetama, kui kasum kukub.

Õpiks äkki neilt?!”

Andres Raid, ajakirjanik