Nordica sai Euroopast riigiabi loa ja vähemalt üks asi selge. Sellele pühendatud pressikonverents kõige kõrgemal tasemel ka peetud ja mingeid kokkuvõtteid võib selle põhjal loomulikult teha – võttes arvesse muidugi ka kogu eelnevat sündmuste raja, milles suvaline püüton oma selgroo murraks. Mida uut me teada saime?
Välja võiks tuua kolm olulist punkti.
Esiteks – valitsus pole senini näinud konkreetset äriplaani. Siit tuleb aga välja ju, et järelikult Nordica juht Erki Urva valetas Vilja Kiislerile oma Delfi TV-le antud intervjuus?!
Teiseks – firma on ju senini konsolideerimata ehk struktuursed muudatused on tänase päevani tegemata. Kuidas aga jagada raha kolme erineva firma vahel jääb paraku arusaamatuks.
Kolmandaks – siiani ei teata, kuidas lahendada situatsioon LOT-ga. 12 miljonist eurost jäeti targu rääkimata ja teemaga enam kui pealiskaudselt tuttavad asjaosalised ei küsinud ka…
Teisisõnu – kõik need meie Uutes Uudistes seni avaldatud prognoosid on täitunud.
Nüüd aga pisut sisust ka.
Ei kujuta ette (ja ei kujuta ka ette palju targemad inimesed) siiani toimunud omavaheliste vestluste põhjal, mida sinna äriplaani üldse oleks võimalik kokku kirjutada. Tallinnast lendamiseks pole Nordica ju konkurentsivõimeline ja allhanget ei taha lennundusturul praegu mitte keegi. Kõige selle juures on meeletuks koormaks lennukipark tervelt 21 lennukiga, seejuures seisva lennukiga. Senini puudub müügiplatvorm ja üleilmne reserveerimissüsteem Amadeus.
Pressikonverentsi ülekandes sai otseselt aru, et enne nende probleemide lahendamist raha üle ei kanta ja läheb veel vähemalt üks kuu. Brüsseli luba riigiabiks on küll olemas aga pole olemas siiani (õnneks?!) valitsuse määrust. Määrus tuleb ilmselt pärast nendele punktidele vastuse saamist, kuid kuidas kavatsetakse seda teha?
Jälgigem arenguid!