Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid Nordicast: mania grandiosa?

-
05.11.2020
Poola lennufirma LOT on üks asjaosalisi.

“Äsja sai lugeda, et midagi suurt on meil toimumas – maailmatähtsusega võti on meie käes. Senist „asjatundlikku“ tegevust silmas pidades saab sellest üks katkimurtud võti, kuigi ilus oleks leida lukk, kuhu see võti sobib – loodetavasti pole see lukk ka põrguväravate ees.

„Eesti käes on võti üleilmse lennuliikluse kiireks taastumiseks.”

Aga mis meil kodus tegelikult toimub? Tõtt-öelda ei allu see enam tavamõistusele.

Äsja käis Lennuamet tegemas auditit uuele lennufirmale NORDICA, mis hakkab olema Regional Jeti uus kloon. Kuna oleme prognoosinud uue lennufirma teket kontserni sees XFLY nime all, siis jäeti see nimi millegipärast kõrvale ja otsustati, et see on nüüd kaubamärk.

Ja nüüd läheb asi kuidagi äkilisemaks. Asja iva on selles, et valitsuse otsuses lubati raha anda ju Regional Jetile, mitte aga Nordicale. Seega ei saa valitsuse otsust ju ka kuidagi täita. LOT on aga endiselt Regional Jeti osanik. Sinna raha anda ei saa, sest LOT keeldub oma aktsiakapitali suuruses raha lisamast, välja astuda aga teda keegi samuti sundida ei saa.

Kui nüüd see moodustis pankrotti lasta, sest Regional Jetil teatavasti käibevahendeid ei ole ja mis on, see on ainult võlad ning miinuses aktsiakapital – lõhnab skandaali järgi.

Eellepingut aga keeldub LOT alla kirjutamast, sest kui kokkuleppele ei jõuta, saab Nordica nõuda lepingu rikkumise eest kahjutasu. Sellest ka heade kavatsuste kokkulepe, millel pole mingit juriidilist jõudu ja millega ei järgne mingeid kohustusi ja õigusi. Ideaalne patiseis seega.

Kui nüüd raha ikkagi eraldatakse, siis saame teha ametliku järelpärimise Riigikontrollile, sest iga maksumaksja on siin asjast huvitatud isik, sest üle kantakse meie – maksumaksja – raha. See aga peab toimuma seaduslikult valitsuse otsust täites.

Tänaseks on uue firma registreerimine Lennuametis lõpusirgel. Kui praegu on Lennunduslitsents reisijate ja kauba veoks registreeritud Lennuametis Regional Jeti nimele, siis nüüd tehakse selle kõrvale uus paralleelne keha nimega – üllatus-üllatus – NORDICA!

Tekib kindlasti küsimus, et miks siis nii? Aga ilmselt seepärast, et LOT-ga vaidlus jätkub ja kokkulepet pole mitte midagi peale selle pehme  HEADE KAVATSUSTE KOKKULEPPE, mis ei maksa juriidiliselt midagi, see on ilmselt rohkem selleks, et saada riigilt raha.

Seega – puust ja punaseks:

Teadaolevalt on Aktsiaselts Nordic Aviation Group esitanud Lennuametile taotluse lennuettevõtja sertifikaadi (AOC) väljastamiseks. Samas on nimetatud aktsiaseltsi tütarfirmal (Regional Jet OÜ) lennuettevõtja sertifikaat juba olemas (AOC EE-020).

Siin tekib kohe kaks küsimust:

1. Milleks on vaja kontsernile (Nordic Aviation Group) veel teist lennuettevõtja sertifikaati?

2. Kas selline kontserni agressiivne laienemine, kontsernis 2 lennuettevõtjat, on ikka majanduslikult õigustatud? Seda eriti vaadates EU otsust laenu kohta, kus agressiivne laienemine oli keelatud!?

Aga võib-olla ongi nii, et koduseid asju kuidagi mõistusepäraselt lahendada meie ametnikud ei suuda, terves maailmas aga taeva valitsejat mängida küll? Lööge või maha, ei usu!

Valitsuse 15.10 istungi kommenteeritud päevakord

14. oktoober 2020 – 18:42

6. Volitus Aktsiaseltsi Nordic Aviation Group aktsiakapitali suurendamiseks ja laenu andmine
Esitaja: majandus- ja taristuminister Taavi Aas
Tüüp: Korralduse eelnõu

Majandus- ja taristuministrit volitatakse pärast ettevõttega Polskie Linie Lotnicze LOT S.A eellepingu sõlmimist Regional Jet OÜst 49% suuruse osa omandamiseks otsustama ASi Nordic Aviation Group aktsiakapitali suurendamine 22 miljoni euro võrra.

AS Nordic Aviation Group ja SA KredEx alustavad läbirääkimisi käibekapitalilaenu lepingu sõlmimiseks tõrgeteta majandustegevuse ja vajalike käibevahendite tagamiseks summas 8 miljonit eurot tähtajaga 31. detsember 2026.

Nordica on välja töötanud tegevusplaani lähiaastateks, mis sisaldab regulaarseid liinilende, iseseisva kommertsplatvormi loomist, osalemist nii riigisisestel kui -välistel riigihangetel, tellimuslendude tegemist ja muude lennundusteenuste osutamist, nt virtuaalse reisibüroo ja peamüügiagendi teenused.

Võlaõigusseadus

§ 33.  Eelleping

(1) Eelleping on kokkulepe, millega pooled kohustuvad tulevikus sõlmima lepingu eellepingus kokkulepitud tingimustel.

(2) Kui seaduse kohaselt tuleb leping sõlmida teatud vormis, peab ka eelleping olema sõlmitud samas vormis.

NB! Eellepingu eesmärgiks on see, et võetakse endale kohustus sõlmida nii-öelda päris leping kunagi tulevikus. Seda kasutatakse siis, kui ühel või teisel osapoolel ei ole mingil põhjusel võimalust või tahtmist lepingut kohe sõlmida, näiteks ei ole ostjal veel raha.

Valitsuse istungil pole heade kavatsuste kokkuleppest sõnagi. On ilusti kirjas, et pärast eellepingu sõlmimist. Seda aga ei ole pluss see uue lennufirma asutamine kontserni sees.

Riik kannab raha Nordicale üle järgmise nädala jooksul

Teadaolevalt on Aktsiaselts Nordic Aviation Group esitanud Lennuametile taotluse lennuettevõtja sertifikaadi (AOC) väljastamiseks. Samas on nimetatud aktsiaseltsi tütarfirmal (Regional Jet OÜ)  lennuettevõtja sertifikaat juba olemas (AOC EE-020).

Siin tekib kaks küsimust:

1. Milleks on vaja kontsernile (Nordic Aviation Group) veel teist lennuettevõtja sertifikaati?

2. Kas selline kontserni agressiivne laienemine, konsernis 2 lennuettevõtjat, on ikka majanduslikult õigustatud? Vaadates EU otsust laenu kohta, kus agressiivne laienemine oli keelatud.

Andres Raid, ajakirjanik