Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid: gaasile ümberehitatud Ameerika vedurid Tapal aia taga

-
29.08.2022
Ameerika vedurid Tapal aia taga.
© UU

Elame huvitaval ajal. Vanalt healt Inglismaalt antakse teada, et britid õppigu peldikust jooma ja öeldakse, et sellega tuleb harjuda ja üldse – tuleb vähem peps olla! Euroopa Liit on samuti kummuli, sest alternatiivseid kütuseallikaid ei ole leitud ja päike ja tuul ei eraldi ega kokku lahendust ei paku. Nädalavahetusel seisid ka meie tuulikud Ida-Virus tegevusetult…

Kuskile raha aga jätkub. „Uutes Uudistes“ ilus hiljuti lugu Rakvere bussidest ja taas oli linnaliinide mahu vähendamise põhjuseks gaasi hinna meeletu tõus…

Meil on selline tore riigifirma nagu Operail, mis on väidetavalt sisuliselt pankrotis ja mille 77 Ameerikast siia kunagi Burchardi poolt maha müüdud Ameerika vedurit (Eesti Raudtee juhatuse esimees oli toona Earl Currie) seisavad ilusti kolonnis Tapal… (vt ka USA vedurid jõuavad Eestisse alles aprillis (postimees.ee). Venemaalt tulevat transiiti ei ole.

Muide – Venemaa neid siiani üle piiri niikuinii ei luba, kuna parameetrid ei klapi. Kuna raudtee ehituse standardid on aga samad nii siin kui ka sealpool piiri, siis jääb arusaamatuks, kuidas nad meil siin seda tammi ja raudteed ei lõhu.

Asja iva on aga mujal. Kui meil alul oli viide busside kütuseks kasutatavale surugaasile, siis tänaseks on surugaas läinud diislist kaks kui mitte isegi kolm korda kallimaks. Bussifirmad, kes nende soetamisega ämbrisse on astunud, on püsti hädas.

Seda ei saa aga öelda  riigifirma  „Operaili“ kohta. Nimelt ehitati juba üks 30 aastat vana Ameerika vedur ringi gaasile. Küsimuse peale, et kas seal on sellised majanduslikku mõtlemist mitteomavad inimesed koos, vastati, et siis oli gaas veel odav.

Nüüd aga jõuame asja ivani. Nimelt hakati järgmist vedurit gaasile ümber ehitama. Huviline esitas sama küsimuse uuesti aga hoogsamalt ning kõrgema hääle tooniga ja vastus oli väidetavalt hämmastav – no kuidagi tuleb ju riigilt need miljonid kätte saada! Ja tulemuseks on meil vedur, mida Venemaa üle piiri ei luba ja mille kasutamine on kaks-kolm korda  kallim kui muidu, ümber ehitada on „oi- oi kui palju“ vedureid seal Tapal koos. Kas tõesti oleme tunnistajaks sellele, et meil on sündimas uus „Nordica“ kloon, kus ainsaks eesmärgiks näib olevat „need miljonid kätte saada“?!

Vedurite ümberehituse korraldas LNG gaasile Cryogas M&T Poland. Asja jagavad majandusinimesed naeratasid seda skeemi vaadates ja olid selliste võimaluste avanedes otsekohe raudteelasteks hakkama. Hakka või raudteelaseks seda skeemi uurides.

On tähelepanuväärne, et inimesed riigiametites ei tee siiani LNG ja LPG vahel vahet, hinnad on neil aga hoopis erinevad.

Ja milline on taustsüsteem?! Transiiti pole, vedusid pole, vedurid seisavad jõude ja kuidagi peab ju raha liikuma, miks mitte pühenduda ümberehitustele olukorras, kus keegi ei küsigi – aga milleks?!

Andres Raid, ajakirjanik