Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid: kodumaisele lennundusele jääb vaid kaasa tunda

-
22.11.2020
Tallinna lennujaam võttis Belavia reisi vastu veel siis, kui teised juba selle lennud keelanud olid. Pilt on illustratiivne.
© Uued Uudised

Meie poole aasta ja isegi aasta tagused prognoosid täitusid lõpuks 100-protsendiliselt. Hea meel on seda tõdeda, et meil on õigus olnud, kuid toimuva üle saab vaid kaasa tunda – nii kodumaisele lennundusele kui ka maksumaksjale.

Aktuaalne Kaamera märkis, et  registreeriti Lennuametis ära XFLY, vabandust – Nordica. Oleks tahtnud siiski ka veidi põhjalikumat ülevaadet, kuid ju polnud aega süveneda. Erki Urva tunnistas ise ka, et mingit lepingut ja eellepingut LOT-iga ju ei ole ja on vaid suusõnalised lubadused. Eks läks nüüd kiireks.

Kuuldavasti lekkis Riigikontrollist sinna esitatud selgitustaotlus, mis saadeti kohe majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ka edasi. Võib vaid oletada, et mundriau nimel anti sealt käsk kiirelt asi lukku lüüa ja seda ka tehti. Tegelikult oli AK mingil imelikul viisil ajast pisut ees.

Kunagisest Estonian Airi käitlusdirektorist Rait Kaldast, kes omal ajal vallandati ei kellegi muu kui Lennuameti nõudmisel, on tänaseks aga saanud hoopis Lennuameti direktor. Lennati toona ju tilkuvate kütusepaakidega nii Egiptusesse kui ka mujale 66 (!) edasi-tagasi lendu Boening 747-500-ga, materjalid netist senini vabalt leitavad. Suusavabriku endine pearaamatupidaja Aljas ja endine kiirabi autojuht Kalda ütlesid Mihkel Raua „Kolmeraudses“, et no ei olnud kütuse paakides kämbla suurust auku!

Kämblasuurust pole ju ehk vajagi…

Kuna firma oli tegelikult kahjumis, siis sellest ei teavitatud ka piloote, kes lendasid sisuliselt pommi otsas, sellest teadlik olnud ja vassinud inimene on nüüd siis Lennuameti peadirektor.

https://majandus24.postimees.ee/604702/helenius-estonian-airi-juhtkonnavahetusel-mangis-lennuameti-ettekirjutus-teatud-rolli

Toome ära tsitaadi:

„Estonian Airi president Andrus ­Aljas kinnitab, et lekkiva lennukiga pole Estonian Air reisijaid vedanud. “Seal ei olnud kämblasuurust auku, kust oleks kütust sorinal välja nirisenud. Mingit ohtu reisijatele ei olnud. See on kõige olulisem. Lennuamet oleks meilt muidu kohe järgmisel päeval tegutsemisloa või lennuloa ära võtnud.”

Tegelikult sai lennuamet asjast teada alles augusti keskel ehk juba rohkem kui kuu aega pärast juhtunut, Estonian Airi juhtide sõnul tegid nad ettekande ise. Hilinemisest pole aga siinjuures ilmselt mõtet rääkida, sest reeglid tõepoolest ei ütle, kui kiiresti peab võimusid lekke või selle kahtluse korral teavitama!

Maailma lennunduses, ametlikus ja aktsepteeritus, on mõeldamatu olukord, kus ohutuseeskirjade rikkumise eest Lennufirma Nõukogu poolt vallandatud lennufirma tehnika direktor saab Lennuameti direktoriks. Pole imestada – loomulikult tuleb sealt vajalikke litsentse täpselt siis kui vaja.

Miks sellest ikka ja jälle kirjutada?! Püüame aru saada, kuidas ametnikkonnas asjad käivad ja kuidas samad inimesed üha uuesti ja uuesti esile kerkivad ja ametikohti nii saavad kui vahetavad. Ah jaa, seda kõike 10 000-euroste kuupalkade eest maksumaksja taskust loomulikult.

Muuseas – Erki Urva on sama moodi EA Nõukogu poolt päeva pealt vallandatud. Ja taas tagasi!

Andres Raid, ajakirjanik