Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Andres Raid: lennunduses susiseb edasi

-
29.09.2020
Tallinna lennujaama saaga tõstis taas üles oma lennufirma korruptiivse saaga. Pilt on illustratiivne.
© Uued Uudised

“Äsja sai lugeda Riigikogu majanduskomisjoni istungist, kus selle esimees Sven Sester tõdes, et kui Nordica riigiabi ei saa, on ta pankrotis.

Milleks seda riigiabi vaja on – on valmis mingi uus plaan või see siis otse Palmeri hallatavasse Xfly-sse üle kanda?!

Postimees tsiteerib Sesterit: „Sester lisas, et Nordica sai augustis valmis uue äriplaani, mille rakendamine on sõltuv riigiabist COVID-19 kahjude katmisel“. Selge ju – võlgu on palju, kohtuasjadel pole lõppu ja midagi head ilmselt sealt tulemas ei ole ja siinagi läheb ju juba kulutatule (raisatule?!) veel lisaks.

Komisjoni istungil osalenud aseesimees Michal võrdles aga võrreldamatut – Nordicat Air Balticu ja Lufthansaga! („Nordica ei erine AirBalticust ega Lufthansast”). Mõneti võib aru saada – on ta ju ise üks Nordica ämmaemandatest, kogu protsessi juures on algusest peale olnud ka Ahti Kuningas MKM-st.

Siseringkondades räägitakse juba ammu ja sugugi mitte sosinal, et see seltskond on selle skeemi ise valmis teinud ja teevad selle jätkumiseks kõik võimaliku – mis sellest kõigel riigil tulu on, ei ole üldse paraku kõne all. Ilma riigi abita oleks Nordica pankrotis

Eriti tähelepanuväärne on siinjuures endiselt Reformierakonna poolt kostev täielik vaikus – miks uppuvat laeva 30 miljoniga toetada?! Iga väiksemgi rahaeraldus koalitsiooni poolt põhjustab e.g. Kaja Kallase raevuka reaktsiooni – miks see ahel siis nii tähtis on?! Võib ainult oletada, kuidas see ahel tegelikult töötab.

Mõnda asja on eriti kasulik ja ka õpetlik retrospektiivis vaadata. Kahjuks on Raimo Poomi ind selles osas lahtunud (loodetavasti ikka ajutiselt!), kuid kaheksa aastat tagasi kirjutas ta enam kui tähelepanuväärse artikli Päevalehes – täna ju ei mäletagi keegi, kuidas seda Nordicat ennast konstrueeriti.

Tänase infovoo taustal on see aga ülimalt õpetlik lugemine ja nagu välja tuleb, on peajoon ikka sama. Toona oli vaja poole rohkem – Estonian Air vajas 60 miljonilist rahasüsti. Milleks? Sellele selget vastust ei saadudki. Tegelikult aga ikka selleks, et mitte maksta 60 dollarit trahve Kanadasse!

Ja veel – juba siis ei huvitanud lennundus kui selline mitte kedagi asja korraldajatest, vaid tähtis oli vaid üks asi ja selleks oli kogu ettevõtmise ümber pöörlev „easy money“ ja sellest terendav tulu, mis enam üldse mitte riiklik ei olnud.

Aga – värskendagem mälu ja jälgigem arenguid! Estonian Airi 60 miljoni saladus on lahendatud

Andres Raid, ajakirjanik