Andres Raid: maanteeameti ebareaalsed testid

Arvamus, Repliik,
- Updated
©UU
Andres Raid

Viirusest tekitatud äsja WHO poolt pandeemiaks kuulutatud muu elu taustal toimub muudki huvitavat, ehkki – huvitava võiks panna eriti rasvastesse jutumärkidesse.

Nimelt on maanteeamet hiljuti maha saanud taas uute regulatsioonidega, mis reaalsesse ellu kuidagi ei sobitu. Nimelt, nüüd peab autode ülevaatuspunktis tegema uusi teste. Tegemist on aeglustustestid ja kiirendustestid, selleks ei piisa enam vanadest seadmetest, selleks on vaja ülevaatuspunktidel osta suure hinna eest uued seadmed.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Seda suudavad lubada endale vaid suured ja umbes sajast ülevaatuspunktist peaksid vastavalt uutele eeskirjadele enamus uksed kinni panema. Tulemus – ülevaatuse saad vaid suuremates linnades. Sellest on veel vähe – nüüd nõutakse punktidelt ka kiirendus- ja aeglustusradade olemasolu, neid pole aga reaalselt olemas. Kuidas asju ajada?

Võimalus on panna liiklus ajutiselt katsete tegemise ajaks kinni. Kas keegi seda füüsiliselt ette kujutab?! Sellest on veel vähe. Nüüd nõutakse „äkkpidurdamise“ katset ka mootorratturitelt kiiruse pealt 40 kilomeetrit tunnis! Sadulasse suudavad sellise triki puhul jääda vaid profid, kui needki – veidi sirgest väljas olev „lenks“ või paar liivatera esiratta all ja asi võib kehvasti lõppeda.

Juba on esimene ohver ka olemas – Otepää vallas viidi varakevadine ülevaatusele saabunu kiirabiga haiglasse (https://lounaeestlane.ee/otepaa-vallas-kukkus-tehnoulevaatuse-juures-mootorrattalt-mees-kes-viidi-haiglasse/). Ennast suureliselt ”kompetentsikeskuseks” nimetav Maanteeamet toodab aga endises vaimus edasi regulatsioone, mida MKM-i ametnikud kas pimesi usuvad või ei viitsi lihtsalt süveneda igihalja Singer Vingeri stiilis „sinna-tänna paberike rändab, dokumendiks saab…“

Ülevaatuspunktid selle ettevõtmisega nõus ei taha olla ja juba saadetakse ka mootorratturitele sõnumeid, et nemad tsiklitega ei tegele. Arusaadav ka, kellele neid inimkatsetusi vaja on.
Olgu siinkohal ka mõned ülevaatusega  tegelevate anonüümseks jäävate inimeste kommentaarid:

Ülevaatuspunkte ei suleta kuna õigusriigis ei oma määrus tagasiulatuvat jõudu, mina panen homme kodulehele teatise, et ei saa teostada tsiklitele ülevaatust. Küll aga oleks aeg esitada ministeeriumile kahjunõue mõõteriista eest mida ei saa kasutada, sest puudub vastav territoorium. (isegi seadme kasutamise koha puudumisel on seadme omamine kohustuslik – toim.).

*

Kuidas lõpetada mootorratta pornograafiat? Kui teisedki lõpetavad ülevaatuste tegemise tsiklitele siis las nad seda teevad, kuid 1000 eurot on juba välja käidud mittevajaliku mõõteriista ostmise kohustuse täitmiseks. Pole riista – lõpetatakse leping ülevaatuspunktiga, nii lihtne see ongi.

*

Kuna riigiametnike rumalusest nõutav äkkpidurdustest alles reedel vigastas ülevaatusele tulnud riigikodanikku, kes viidi kiirabiga haiglasse siis on teema minu jaoks kuritegelik ja irooniast kaugel. Tunnen siin kaasa pidurite testimisel kukkunud mootorratturile ja palun vabandust tema käest, et meid juhivad lollid ametnikud kelle pädevus on tappev – esialgu vigastusi tekitav.

Poliseil tundub selles küsimuses (ehk siis – seadusevastaselt?!) tervet mõistust olevat – teel liikleva sõiduki kontrollimiseks ja nad ütlevad oma regulatsioonis selgelt, et “võib mitte teha aeglustit kasutades piduritesti tsiklitel“.

Andres Raid

3 commentsOn Andres Raid: maanteeameti ebareaalsed testid

  • Avatar
    Giorgio Vanzetta

    Ohutus algab ikka mootorratturi enda peast mitte kuskilt Maanteeametist ega ülevaaatuspunktist. Igast rontidega pole mõtet üldse sõitma minna. ABS on kohustuslik kõigil. Kuidas üldse on tänapäeval võimalik nii madalalt kiiruselt pidurdades kukkuda? Parem on oma sõiduõigust tõendavad dokumendid ise tagastada vabatahtlikult. Eneseanalüüsivõime on eriti oluline.

    • Avatar

      Juhin tähelepanu, et ka tänapäeval toimivad vektorid, erinevad energiad jms samamoodi, kuis “vanasti”, nii vanasti, et ka miljoneid aastaid tagasi oli kõik samasugune.
      See, et mingi peast ametnikuks pööranu teisiti arvab, on tema probleem ja tihti on see probleem meditsiiniline. Olen lugenud seaduseelnõud, milles noor, aga juba “peast ametnik” tegi ümber Mendelejevi tabeli. Õnneks jõuti õigeaegselt jaole, sest kõik kinnitatakse samasuguste diletantide poolt ja EV ei muutunud maailma naerualuseks vähemalt selles osas.
      Seega, ka “tänapäeval” on võimalik kukkuda ka 40 km/h kiiruse juures kahel rattal pidurdades, siis, kui ettenägematud asjaolud ootamatult kokku langevad.
      Samahästi võiks soovitada kohe juhtimisõigust tõendavad dokumendid tagastada argumendil “äkki juhtub liiklusõnnetus” vms.
      Millest selline põhjendamatu üleolek tuleb? Kuidas endal suhted mootorrattaga?

  • Avatar
    uskmatu-toomas

    Tihti tundub,et meie riigiasutustes töötavad ainult kõrgepalgalised idioodid !

Kommentaarid on keelatud

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused