Andres Raid: Kes Eesti riigis asju korraldab ja kelle huvides lendavad miljonid eurod?

Intervjuu,
- Updated
©UU
Andres Raid

Nordicaga seoses on viimasel ajal juttu olnud seetõttu, et valitsus otsustas ettevõtet 30 miljoni euroga toetada. Netiavarustest on ilmsiks tulnud aga video, mis kujutab endast Jan Palmeri pöördumist ettevõtte töötajate poole. Selle alguses teatab ta sissejuhatuses, et oli olnud kimbatuses – kas panna end vähe viisakamalt riidesse või olla niisama, nagu kodukontoris. “Toomas (vist Uibo- toim.) soovitas olla kodune!”

Mida me sellest veerandtunnisest pöördumisest teada saame? Kõigepealt seda, et härra Palmer räägib XFly’st nagu oma isiklikust firmast ja jääb mulje, et ta ei adugi, et tegemist on riigifirma Nordica tütarettevõttega. Regional Jet pole enam isegi mitte kõne all.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Vaata Jan Palmeri pöördumist SIIT!

Palmer teatab, et Tallinnast lendamine ei tasu end ära. Nordica avab heal juhul 2-3 lendu, tuletame siinkohal meelde, et Taavi Aas rääkis täiesti tõsimeeli vähemalt 12 liinist. Jutu alguses ütleb Palmer täiesti üheselt välja, et LOT pole nõus XFly-d toetama. Siinkohal tuletame MKM-le ja ka laiemale üldsusele meelde, et LOT-il on osalus Regional Jetis, mitte XFly’s. Millise firma juhiks Palmer end siis lõppude lõpuks peab? Lennuameti kodulehel sellist firmat igatahes ei eksisteeri  ja järelikult ei peagi LOT sellist firmat toetama. Aga samas on ju Regional Jet olemas – selles olukorras murrab seda rada läbi roomates isegi suvaline boamadu!

Jan Palmeri arvamise kohaselt pole firmade ühendamine vajalik ega ka võimalik. Mõttekas pole see seetõttu (selline mulje jääb mehe tegevust alates Estonian Airist koos selle kuulsusetu lõpuga), et kaob võimalus skeemitamiseks ja selgust neis asjus on asjaosalistel ilmselt kõige vähem vaja. Ainuüksi selle seisukohaga tõmbas Palmer minister Taavi Aasa alt viimase teadmata vaiba ära. Firmade ühendamine ja selguse loomine oli just 30 miljoni eraldamise eeltingimus!

Tekstist tuleb välja see, et Palmer tunneb ennast juba XFLY omanikuna ja väljendab ennast Nordica suhtes sõnadega MEIE JA NEMAD. Ja majandusminister tahab ühendada. Lubage naerda. Regional Jetist pole enam juttugi. Nii nagu kunagi prognoosisime. Poolakad on nad oma allhankega pikalt saatnud ja ka SAS-il pole neid enam vaja, nagu plaaniti. Tallinnast ise lennates konkurentsi võimelised ei olda. 12 liini avada neil polegi plaanis, äärmisel juhul kaks. No kuulge, härrased! Milleks neile siis 30 miljonit? Et ahjualune kõik ära tassiks?

Aga kuidas üldse on võimalik, et Rootsi kuninga alam korraldab Eesti riigiasju?!

Katsugem teha mingi vahekokkuvõte, see tundub huvitav ja õpetlik kõigele lisaks.

Poola lennukompanii LOT ostab 49% Nordica tütarfirmast Regional Jet, mis tegeleb peaasjalikult lendude opereerimisega. Samuti lõpetab Nordica koostöö Adria Airwaysiga ja võtab kasutusele LOT-i kommertsplatvormi.

“Nordica on jõudnud oma arengus uude etappi. Koostöö Kesk- ja Ida-Euroopa juhtiva lennufirmaga LOT võimaldab meil suurendada ärimudeli jätkusuutlikkust ning tagada ettevõtte finantsiline kindlus ja usaldusväärsus rahvusvahelisel lennundusturul. LOT-i valmisolek tulla meie tütarfirma Regional Jet OÜ osanikuks näitab, et ka nemad võtavad koostööd Nordicaga tõsiselt ja näevad selles pikaajalist partnerlust, mitte lühiajalist projekti,” selgitab tugeva strateegilise partneri kaasamist Nordica juhatuse esimees Jaan Tamm. (Delfi, 04.11.2016)

2016. aasta septembris hakati nö suures meedias nagu kokkulepitult laulma oodi Nordicale, sest too müüs ühe euroga osaluse (49%) oma tütarfirmast Regional Jet OÜst, pange tähele – Poola suurele lennufirmale LOT.

Ühe euro tehinguid (müüakse ju tavaliselt asju, millel polegi mingit väärtust) on sisuliselt korporatiivsed tehingud, kus:
1) tark müüb ja veidi või veidi rohkem rumal ostab või
2) rumalam müüb ja kavalpea ostab.
Toona tekkis paratamatult mõte, et kas sajandivanune ja seega ajaproovile vastu pidanud LOT on tõesti nii rumal, et ostab osaluse Regional Jetis?

Aeg pani asjad paika: Regional Jetist ei ostnud osa mitte Poola suur lennufirma LOT, vaid Eestis registreerutud LOT S.A. Eesti filiaal (registrikood 10281336), mis on nüüd likvideerimisel (19.01.2020).

Võib ju uuesti küsida: kes oli see rumaluke ja kes oli see vaat, et suller?!?

Likvideerimine on tore asi – teine pool saab esitada nõudeid ja need tuleb ka vastavalt täit, olgu see siis miljon või kaks. Vastasel korral tuleb välja kuulutada pankrott, mida riik, ehk siis antud juhul Taavi Aas vaevalt teha soovib. Täpselt selline oligi ju meie prognoos pool aastat tagasi! Siseinfo kohaselt tahetaksegi taas need miljonid vaikselt ära maksta samamoodi, nagu kanti Adriale vaikselt 8 miljonit eurot Eesti rahva raha, mis on kadunud jäädavalt 150 miljonilise Adria võla auku. Raha tagasiküsimise kohta teatas Erki Urva paar nädalat tagasi: “Protsess on käima pandud.”

Küsimus tekib iseenesest – kelle huvides lendavad miljonid eurod, aga mitte inimesed?!

Andres Raid
ajakirjanik

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused