Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Liiklusohutuse loeng inimeludest mittehoolivale minister Keit Pentus-Rosimannusele

-
17.02.2021
Minister Pentus-Rosimannus peaks Autorollo aegadest ikka liiklusest midagi jagama – kaherealine liiklus on ohtlikum kui neljarealine.

Eesti Ekspress kirjutab, et rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus läheb valitsusse ettepanekuga peatada eelmise ministri Martin Helme poolt ellu kutsutud plaan ehitada Tallinna-Pärnu neljarealine maantee, mis pidi valmima avaliku ja erasektori koostöös.

Ministri algatus läheb täpselt kokku Reformierakonna üldise hoolimatusega eesti rahva vastu – mis neil liiklussurmadest! Uued Uudised katsuvad rahandusministrit mängivale Pentus-Rosimannusele selgitada neljarealiste teede vajaduse tegelikku tausta nii, et nii tema kui ka isegi see inimene, kes usub teda Autorollo skandaalist eemal seisvat, saaks asjast aru.

Valdav osa Eesti teedest on kaherealised – üks pärisuund, teine vastassuund. Teedel liiguvad kiiremad ja aeglasemad autod. Selleks, et esimesed viimaste taha ei takerduks ja ummikuid ei tekitaks, tuleb kiirematel teha möödasõit ja erinevalt neljarealistest, saab kaherealistel teedel seda teha vaid vastassuunavööndisse sõites.

Kuna valearvestuse korral võib möödasõitev auto kokku põrgata vastassuunast tuleva autoga, siis peetakse möödasõitu vastassuunda minekuga üheks ohtlikumaks liiklusmanöövriks, mille tõttu toimub igal aastal palju ohvritega liiklusõnnetusi.

Neljarealise teega seda muret pole, sest seal on nii päri- kui vastasuunas kaks sõidurada ja möödasõiduks ei pea vastassuunavööndisse sõitma – aeglasemad autod püsivad parempoolsel real, vasakpoolsel sõidavad kiiremad, tehes sealt ka möödasõite parempoolsetest. Vähimagi tähelepanelikkuse korral neljarealisel teel möödasõidust tingitud avariisid ei toimu.

Eestis on kolm suuremat maanteed – Tallinn-Narva, Tallinn-Luhamaa ja Tallinn-Ikla, kus on tihe liiklus, liigub nii kohalik, linnadevaheline kui ka transiitliiklus. Autode rohkuse tõttu tekivad nende teede kaherealistel lõikudel tipptundidel suured ummikud, sest pidevalt vastutulevate autode tõttu ei saa kiiremad autod aeglasematest möödasõite teha, ja kui mõni võimalus avaneb, on risk suur, eriti piiratud nähtavusega kohtades.

Just sel põhjusel üritavad kõik arenenud riigid ehitada neljarealisi teid, et autotransport saaks kiiresti punktist A punkti B liikuda ja seejuures oleks tagatud liiklusohutus, kus ohtlikku möödasõitu vastasuunavööndisse siirdumisega poleks vaja teha.

Reformierakond pasundab meeletult sellest, kuidas nad tahavad Eesti arendada, aga samas ei näi nad hoolivat liikluse arendamisest, kaasajastamisest ja selle ohutumaks muutmisest. Martin Helme plaanide äranullimine näitab, et poliitoravaid tõukab takka kättemaks ja soov kõik eelmise valitsuse tehtu ära nullida, mitte tahe Eesti teid turvalisemaks muuta.

Kui üks minister teede turvalisemaks muutmise juba algatas, tuleks sellega jätkata, mitte poliitilist kiusu nautides ära lõpetada – kannatavad ju Eestimaa inimesed.