Rail Balticust saab ilmselt Eesti BAM

Arvamus,
Rail Balticu tulevik?

Kunagi kirjeldati Rail Balticut kui edumeelset üritust, kuid pärast Ernst & Youngi ülikahtlast tasuvusuuringut käis selle maine oluliselt maha ja viimased valitsused ajavad asja edasi suuresti seetõttu, et tagasikäiku anda on juba raske (EKRE on viimases valitsuses RB vastane jõud).

Täna on enam-vähem selge, et Rail Balticust saab paremal juhul lihtsalt keskpärane infrastruktuuri osa, ühendus välismaailmaga, halvemal juhul aga saab Eesti endale kaela mõttetu ja väheefektiivse raudtee, mis nõuab käigushoidmiseks ja hoolduseks suurt tükki riigi rahakotist.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Paralleeli võib tõmmata Nõukogude Liidu Baikal-Amuuri magistraaliga (BAM), millest räägiti kui sajandi projektist Siberi ja Kaug-Ida õitsele löömisel, kuid tänaseks on sellest suurehitusest saanud hõreda liiklusega piirkondliku tähtsusega raudtee.

Miks võib nii arvata? Sest Rail Balticust on säde kadunud. EL-i jaoks on see üks projekt liidu kirdeosas, selle rahastamine toimub teiste projektidega konkureerimise tingimustes ning Brüssel on teatanud, et raha saab vaid siis, kui tasuvus on tõestatud. Aga see ongi kahtluse all, eriti Ernst & Youngi neljamiljardilise valearvestuse taustal, mida pole endiselt parandatud, ja tasuvus on endiselt Brüsselile roosamannana ilusana ette söödetud, kusjuures mull võib iga hetk lõhkeda.

Seda on näha ka suuresti kaadrivoolavusest RB tippjuhtkonnas ja üks spekulatiivne arvamus ongi see, et keegi ei taha olla projekti eesotsas hetkel, kui see kokku kukub.

Projekti osalised ei ole samuti väga hingega asja küljes. Soome lubas osaleda, kuid on tagasi tõmbunud, Poola jaoks on RB üks osake riigi üldisest raudteevõrgust, kusjuures mitte prioriteetne (selleks on põhja-lõuna suund), Baltikumis käib kõik samuti üle kivide ja kändude.

Projekti vastu räägib ka see, et ühiskondlikus plaanis toimub vihane debatt vaid aktivistide vahel, kelleks on Avalikult Rail Balticust ja Rail Baltic Estonia – poliitilises ruumis puudub selline vastastikune andmine, kus üks süüdistaks teist suletud riigi soovis ja väidaks, et RB-ga saab Eesti maailmamaaks. Eestis on ilmselt palju ka majanduslikke ja võimujõudusid, kes saavad “nokka kasta”, olles raudteealuseid maid ja karjääre kokku ostnud

Nagu öeldud, on EKRE arvamusel, et RB tulnuks teha senise raudteevõrgu baasil, valitsus aga on kindlalt projektis kinni, sest praegu ei julge enam keegi sellele pidurit tõmmata, sellega ollakse liiga kaugele jõutud.

Rail Baltic oli kunagi progressivistide silmis eduprojekt, mida kujutati ilmselt Jaapani rongiliiklusega võrdsena. Täna on selge, et nii kaasaegset asjandust ikkagi ei tule, koroona ja kliimapaanika neelavad maailmalt raha ning unelmate RB-d tabab ilmselt BAM-i saatus.

UU

Tähelepanu!

Kuna kommentaaride modereerimise maht hakkas toimetuse väikese kollektiivi tööd häirima, siis oleme sunnitud kommenteerimise peatama. Kui tunnete vajadust ühiskonna asjades kaasa rääkida, siis on selleks võimalus Facebookis ning meediaväljaannete kommentaariumites.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused