Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Varro Vooglaid: ei saa pidada armastuse teoks seda, milles pole selgust ja mille tagajärgede eest keegi ei vastuta

-
30.08.2021
Paavstist on saanud nii migratsiooni kui vaktsineerimise eestkõneleja.
© Scanpix

Vastuseks piiskop Philippe Jourdani arvamusele, nagu tähendaks vaktsineerimine armastuse tegu, leiab Varro Vooglaid, et armastust ei saa näidata läbi teo, mille tagajärgi täpselt ei teata.

“Selles küsimuses jään nii paavst Franciscuse kui ka piiskop Philippe Jourdaniga lugupidavalt põhimõttelisele eriarvamusele. Just nagu jään paavstiga eriarvamusele immigratsioonipoliitikat puudutavates küsimustes.

Enese vaktsineerida laskmist võib kahtlemata vaadata armastuse teona, kui keegi seda endale nii ette kujutab. Aga on selgelt väär luua kuvandit, nagu nõuaks armastus teiste inimeste vastu enesele (või oma lastele) niisuguste ainete süstida laskmist, mida inimesed oma tervislikust seisundist tulenevalt ei vaja, mis ei peata viiruse levikut, mida ei ole kaugeltki piisavalt uuritud, mille pikaajalised kõrvaltoimed on teadmata, millega seondub juba praegu kahetsusväärselt palju kahjustusi, mille väljatöötamisel on väga sünged moraalsed implikatsioonid (aborteeritud loodete tüvirakkude kasutamine) ning millega kaasneda võivate kahjustuste eest ei vastuta reaalselt mitte keegi.

Armastuse käsk on kristlikus religioonis keskse tähtsusega, aga seda käsku, nagu ka kõiki teisi käske, tuleb teostada kooskõlas prudentsiaalsuse ehk arukuse voorusega, mis annab inimesele kui mõistuslikule olendile arusaamise sellest, mis on konkreetses olukorras õige ja hea käitumisviis, mis mitte. Näiteks on väga raske näha midagi armastusväärset otsuses lasta oma lastele neid vaktsiine süstida, täies teadmises, et nad seda ei vaja, ent samas on selgusetu, kuidas see neile pikemas perspektiivis mõjuda võib (viljatus, kasvajad, autoimmuunhaigused). Tegu on mitte armastuse, vaid vastustundetusega – vanemliku hoolitsuskohustuse täitmata jätmisega.

Reaalne armastuse tegu oleks mitte ravimikorporatsioonidele kümnete miljardite dollariteni ulatuvaid kasumeid toovate vaktsiinide ühiskonnale pealesurumine ja sellele kaasa aitamine, vaid seda vajavatele inimestele tõhusate Covid-19 koduse ravi võimaluste kättesaadavaks tegemine. See on asi, millest kirikujuhid peaksid reaalselt rääkima, sest tõhusa ravi kinnipidamine selleks, et saaks vaktsiinide müügist miljardeid kasumit kokku lükata, on raskelt ebamoraalne ja kõike muud kui armastav.

See, et paavst Franciscus osaleb hoopis massilise vaktsineerimise propagandas ja annab oma autoriteedi kõnealuse ettevõtmise teenistusse, on kahetsusväärne. Just nagu on kahetsusväärne asjaolu, et piiskop Jourdan peab vajalikuks sellele omalt poolt kaasa aidata.”