Reformierakonna asutaja, auesimees ja peaministri isa Siim Kallas soovitab igale autoomanikule määrata automaksuks 1000.- ja teedemaksuks 4000.- aastas. Seejuures Nordstati küsitluse järgi enamik Reformierakonna valijaid toetab automaksu kehtestamist, kõigi teiste erakondade valijad on vastu. Ent kuidas on tegelik lugu Reformierakonna tippfiguuride maksuharjumustega?
On välja toodud, et 2022. aastal tasus Reformierakonna 10147 liikmest erakonnale liikmemaksu ainult 1465 (14,4%).
2022. aastal ei tasunud ühtegi senti liikmemaksu või annetust Reformierakonna juhtkonnast tollane rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus, tänane sotsiaalkaitseminister Signe Riisalo ega ka Riigikogu liikmest automaksupropagandist Mario Kadastik.
Tänane rahandusminister ja erakonna esimees Mart Võrklaev tasus ja annetas erakonnale kokku 636.-, paminister Kaja Kallas 1215.-, kaitseminister Hanno Pevkur kandis 2022. aastal erakonnale kokku 30.-.
Edasi: justiitsminister Kalle Laanet 315.-, kultuuriminister Heidy Purga 15.-, kliimaminister Kristen Michal 300.-, endine mitmekordne peaminister ja eripensionär Andrus Ansip 90.-, europarlamendi saadik ja multiminister Urmas Paet 30.-, pornopiltnik Marko Mihkelson 45.-.
Näeme, et Reformierakonna tippudel puudub suutlikkus ja soov vähegi normaalselt isegi iseenda eest maksta.
Kõrgema automaksu välja käinud Reformierakonna eestkõneleja Siim Kallas (NLKP liige 1972-1991, Reformierakonna liige alates 1994) saab 74-aastase eripensionärina ajakirjanduse andmetel Brüsselist igakuiselt 4729 eurot deklareerimisele mittekuuluvat eripensioni. Lisaks deklareerib ta 2022. aasta “töiseks” riigilt saadavaks aastatuluks 72792 eurot.
Oma “rohelise mõtlemisega” ja “hoolivusega” omab kahte Mercedes autot (2014 ja 2023 toodetud). Omab kahte korterit Tallinnas ja maja Viimsis.