Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Autoomanike liit: Eesti automaks tuleb isegi kallim kui Saksamaal, lisaks tuleb maksta seisva auto eest

-
30.01.2024
Liiklus

Eesti automaks tuleb isegi kallim kui Saksamaal, kus elatustase on mitu korda kõrgem kui Eestis, edastab Autoomanike liit. Lisaks peab Eestis hakkama maksta seisva auto eest.

Autoomanike liit edastas sotsiaalmeedias järgmise sõnumi:

Üheks meie võimupoliitikute ja kõrgemate ametnike mantraks kõikvõimalike totruste põhjendamisel on ikka see, et „mujal Euroopas on ka niimoodi ja kuidas me siis ikka teistsugused oleme”.

Paraku on meie nomenklatuur õppinud valetama ja kasutama meie Euroopa sõpru nagu kõrgel ja kaugel istuvat tsaari – seal tema istub, nõuab ja tahab. Mis siit, et see pole alati kaugeltki tõde.

Meieni jõudis Saksamaal elavalt eestlaselt vihje, et näiteks Saksamaal on küll automaks olemas, kuid seda ei pea maksma seisva auto eest. Samuti puudub seal registreerimistasu, sest Saksamaa valitsus pole huvitatud nii-öelda rondiuputusest ehk sellest, et inimesed hakkaksid meelega uue auto soetamist vältima.

Kuna meile laekus ka link Saksa rahandusministeeriumi automaksu kalkulaatorile, otsustasime seda meie ERR-i omaga võrrelda. Ja mis selgus: näiteks 2021. aasta bensiinimootoriga Toyota RAV4 puhul tuleks Eestis maksta ligi 2800 eurot registreerimistasu, Saksamaal pääseb aga vaid 190 euro suuruse aastamaksuga. Mis on 23 eurot VÄHEM kui meil on plaanis hakata oma inimestelt igal aastal küsima. Seda kusjuures olukorras, kus nii sakslaste keskmine palk kui ostujõud ületab meie oma märgatavalt.

Ometigi leiab Mart Võrklaev (kes muuseas kulutas aastatel 2020-2022 riigikogu liikmena sõidukite ja sõidukulude peale kokku üle 29 000 euro), et eestimaalane peab saksamaalasega võrreldes maksma ka tuhandeid eurosid registreerimistasu.

 

Head inimesed! Meilt on küsitud, mida me saame veel teha? Vastus on, et saame vägagi palju. Kirjutage ennast esindavale rahvasaadikule ja öelge, kuidas peaks ta automaksu puhul käituma. Sest praegu on teie rahvasaadik just see, kelle „jah”-sõnast mootorsõidukimaksu saatus sõltub,

Hea Lauri Läänemets ja Margus Tsahkna, te olete astumas samme, mida te hiljem kahetsete ja mis viivad teid peale järgmisi valimisi opositsioonipingile. Ajage selg sirgu ja öelge Võrklaevale ja Kallasele, kus on mootorsõidukimaksu eelnõu koht.

***

Kommentaarides märgitakse veel, et seisvate autode eest ei tule nn muuseumimaksu tasuda pea mitte üheski Euroopa riigis, mis muudab Eesti suisa unikaalseks rumalriigiks. Näiteks ei pea maksma Soomes maksu seisva sõiduki eest.

Lisaks küsitakse, milles on süüdi kaubiku omanikud, et neid tahetakse hakata mitmekordselt röövima.
Soomes, Rootsis, Norras on tööautodel (kaubikutel) just maksusoodustus. Mul on 2007 a. kaubik VW Crafter 3 istekohta (N1) ja aastamaks oleks 240.-. Samas samasugune Crafter millel kaks rida istmeid ja kong läheb mahtuniversaali alla M1(sõiduauto), aastamaks 104.- ja kui sama mudel 8+1 istet samuti mitmeotstarbeline sõiduauto M1. Nii ajuvaba, et ei leia sõnu.

Ja kaubikutele ei kehti vanuse järgi tulenev soodustus, hind ikka sama. Selline asi ajab skeemitama.
Kõige parem, kui tehnilises passis invatõstukiga variant, siis on üldse maksuvaba. Ja kõik sõiduautod, näiteks Citroen Berlingo 2 istekoha ja kongiga on N1 kaubik!

Lisatakse, et Eestis kavandatav maks on absoluutselt ennekuulmatu! Registreerimiste, omanikuvahetuste ja ülevaatuste hinnad on maailma ühed KALLEIMAD juba niigi. Eesti omanikuvahetuse hinnaga saaks seda Rootsis teha põhimõtteliselt u 1000 korda!

Veel üks näide: identsed autod. Üks osteti 2011 ja teine 2016. Hinnavahe 130.- vs 260.-. Ainuke vahe on, millal sai see ostetud/registrisse kantud. Uuem aasta on kallim kalkulaatori järgi.