Kodanikuliikumise Avalikult Rail Balticust teatel valmistas Rail Balticu tasuvusanalüüsi avaldamise edasilükkumine pettumuse ning avaldatud kokkuvõte ei vasta küsimusele, kas raudtee rajamine on põhjendatud.
“Valitsus ei peaks uue tasuvusanalüüsi ootamisel piirduma ainult üksikute seni avaldatud numbritega. Oluline on vaadata arvude taha: millised on riskid ja milliseid eeldusi ning mudeleid kasutades on need ennustused tehtud,” ütles Avalikult Rail Balticust esindaja Priit Humal pressiteates.
“Täna avaldatud kokkuvõtte järgi ei vasta see analüüs küsimusele, kas RB kavandatud kujul on ikka parim lahendus. Samuti ei leita tasuvusanalüüsis vastust küsimusele, kas raudtee kavandatud kujul tuleks üldse rajada,” teatas Avalikult Rail Balticust.
“Uue tasuvusanalüüsi järgi vajab Rail Baltic 4,6 miljardit eurot Euroopa Liidult, mis on peaaegu kaks korda rohkem kui hindas AECOM [ehk 2,4 miljardit eurot]. Selle arvutuse eelduseks on 85-protsendilise toetusmäära jätkumine, mida praegu ei saa keegi garanteerida. Konkreetset vastust küsimusele, kuidas kavandatakse RB projekti jätkumine, kui planeeritud raha EL-st ei peaks tulema või tuleb madalama toetusmääraga, RB Rail AS juhatuse esimees Baiba Rubesa ei andnud,” teatas Avalikult Rail Balticust.
“Uue tasuvusanalüüsi järgi vajab Rail Baltic 4,6 miljardit eurot Euroopa Liidult, mis on peaaegu kaks korda rohkem kui hindas AECOM [ehk 2,4 miljardit eurot]. Selle arvutuse eelduseks on 85-protsendilise toetusmäära jätkumine, mida praegu ei saa keegi garanteerida. Konkreetset vastust küsimusele, kuidas kavandatakse RB projekti jätkumine, kui planeeritud raha EL-st ei peaks tulema või tuleb madalama toetusmääraga, RB Rail AS juhatuse esimees Baiba Rubesa pole aga andnud,” teatas Avalikult Rail Balticust.
Esialgu projekti ühisettevõte RB Rail AS uuringut ei avalikusta, paari nädala jooksul on plaanis avalikustada selle lühendatud kokkuvõte. Kas tulukusanalüüsile järgneb ka sõltumatu audit pole teada.
UU
FOTO: Erakogu – illustratiivne