Bolt tutvustab ennast juba kümme aastat ja tohutu käibe juures ikka idufirmana, olles samal ajal suur võõrtööjõu sissevedaja. Meediauudis aga ütleb, et “ajudel” ja “talentidel”, kes sinna taksojuhtideks lähevad, seaduse ja seadusetuse piiril laveerivas firmas hästi ei lähe.
ERR kirjutab: “Bolt langetas aprillist klientidele taksohinda, ent see hinnavahe tuleb nende platvormil sõitvate taksojuhtide taskust. Kuna Bolti taksojuhtide hulk on viimase poole aasta jooksul plahvatuslikult kasvanud, pole neil ka midagi teha.
“Kõik läheb kallimaks, ainult taksohindu alandatakse. Siin pole mingit loogikat,” sõnas Bolti taksojuht. “Meie tasu on jäänud palju väiksemaks. Mitte töötasu, vaid teenistus. 30 protsenti ikka, kui mitte rohkem. Varem oli kilomeetritasu, millele lisandus minutitasu. Nüüd kaotati minutitasu arvestus ära,” lisas ta, kinnitades, et hinnalangetus tuli autojuhtide teenistuse arvelt.
Bolt põhjendas hinnalangetust sooviga tuua juurde kliente, sest viimase poole aastaga on juhtide hulk platvormil plahvatuslikult kasvanud. Autojuhid aga ütlevad, et kliente juurde tulnud ei ole, üksnes nemad peavad veel rohkem tööd tegema, et oma teenistus kätte saada. “Selleks, et jääks nädalas kätte 400 eurot, on vaja sõita seitse päeva nädalas, ilma puhkepäevadeta,” sõnas teine juht.
Loost selgub ka “talentide” taust.
“Palju sõidab ukrainlasi, kes on sunnitud siin töötama, väga palju näete tumedanahalisi juhte, väga paljud vedajad on ka Aasiast,” ütles Bolti autojuht, kelle sõnul on eestlastest Bolti taksojuhte vähe.
Bolt on alati olnud kahtlane firma: 2022. aasta 29. juunil kirjutas Postimees “Bolt skeemitab kulleriäris maksudega” ehk “Bolt maksab kulleritele toidu kohaleviimise eest. Eesti seadused nõuavad selliste summade pealt maksude tasumist. Bolt aga makse ei maksa, konkurendid ei julge või ei taha sama skeemi kasutada”, samuti öeldakse juhtkirjas: “Bolti maksu-Mordor on Eesti jaoks sobimatu.”
Uued Uudised