Kuigi mõned roheaktivistid üritavad siin kõigest väest Kagu-Aasia tänavapildist tuttavaid kastirattaid autodele alternatiiviks ainsa võimaliku liikumisvahendina peale suruda, paneb reaalne elu asjad paika.
Eesti talvel pakasega kastis lapsi kooli viia, pole ikka päris see, ehkki isegi üks reformierakondlasest riigikogu liige püüab midagi tõestada ja rühib libeda ja lumega hommikuti oma kastrattaga Toompealt üles vändata.
Selle olukorra kujukas näide on oksjonikeskkonnas „Kohtutäiturite ja pankrotihaldurite oksjonid“ üles riputatud kuulutus ühe kastiratta tootja pankrotivara müügist.
Oksjonile saab registreerida kuni veebruari lõpuni. Kui keegi soovib vastuvoolu ujumist edasi harrastada ja selle hingusele läinud ettevõtte tervikvara soetada, siis teadmiseks, et hetkel on hind 37 000 eurot (mis, muide, oli ka alghinnaks).
Pankrotihalduri poolt avalikul elektroonilisel enampakkumisel on pankrotivara Hagen Bikes AS-i vara.
Selle ettevõtte peamiseks tegevusalaks oli kastirataste ning elektriliste kastirataste tootmine. Kõnesoleva enampakkumisega võõrandatakse lõpetamata toodang, s.t kastirattad ning kastirataste tootmiseks vajalikud varuosad, koos eritööriistade ning rataste tootmiseks vajaliku testpingiga.
Kohus kuulutas Tallinna börsi alternatiivnimekirjas noteeritud kastirataste tootja Hagen Bikes pankroti välja mullu detsembris.
Pankrotiavalduse esitas kastirataste tootja Harju maakohtule ise. Hagen Bikesi asutaja Kaspar Peek selgitas, et ettevõttel ei olnud võimalik sõlmida leitud investoritega algselt plaanitud lepinguid. Ettevõte ei saanud kahjumist välja ja otsis täiendavat rahalisi investeeringute näol alatest 2022. aasta suvest. Ka likviidsuskriisi lahendamiseks läbi viidud aktsiate avalik pakkumine ebaõnnestus.