Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Eesti Autoomanike Liit: jõudsime Põhja-Korea ja Kuuba tasemele

-
11.10.2023

ERR vahendab: Eesti Autoomanike Liidu juhatuse liige Simmo Saar kritiseerib teravalt mootorsõidukimaksu eelnõu, öeldes, et selle koostamisel on eeskujuks võetud Põhja-Korea või Kuuba.

“Mina ütleks, et siin on eeskujuks võetud ühe külje pealt Põhja-Korea, kus on vähe autosid ja palju jalgrattaid ning teiseks Kuuba, kus siseturul olevad autod hakkavad ringlema, sest väljast on neid keeruline sisse tuua,” rääkis Saar täna Raadio 2 saates “Hommik!”.

“Selle maksu näol on nüüd siis inimesed saanud lõpuks selle personaalse riigi, mida Eesti 200 lubas. Ehk me näeme seda, kuidas inimesed istuvad ja kalkuleerivad ja vaatavad, et palju siis nüüd konkreetselt tema auto pealt hakkab [maksu] tulema ja kas peaks olema seitse aastat vana või üheksa aastat vana või 15 aastat vana või uus. Segadust on selle automaksuga nüüd küll rohkem kui tarvis,” tõdes Saar. Saare sõnul maksueelnõus keskkonnakomponenti ei ole, kuna tema sõnul saavad kõige suurema maksukirve kaela need, kellel on mõni aastat vana ja suhteliselt säästlik auto. Maksukavast tulenevalt on mõistlik sõita autoga, mille puhul ei ole vahet, et kui palju ta saastab, leidis ta.

Autoomanike liidu juhi hinnangul ei arvesta uus maks sellega, et inimestel võib olla mitu autot erinevatel otstarvetel: “Ehk kui sul on kolm autot näiteks: ütleme igapäevaauto, maal nagu mul üks Lõuna-Eesti tuttav ütles, on sul ka varuauto olemas, sellepärast et sa kunagi ei tea, millal sul see Passat, Golf, Nissan Sunny otsad annab ja siis võib-olla on sul ka veel maastur või hobiauto – siis see ei ole enam 50, vaid see on kolm korda 50 eurot. Ja teine väga oluline aspekt, mida praegu inimesed ei näe, on see, et kui sul saab see viiekümneeurone auto ühel hetkel otsa, siis ega sa enam Saksamaalt või Rootsist ei too endale seda ju selliste kuludega sisse. Varem oli see, et sa maksid auto eest, tõid ta sisse, võtsid arvele, maksid transpordi eest ja oligi kõik, aga nüüd tuleb ju ka kasutatud auto arvele võtmisele maks juurde,” lisas Saar.

Saar leidis, et automaks võiks säästa hobiautode omanikke: “Väga paljud hobiautode omanikud käivad sama tihti tanklas, kui nad käivad ülevaatusel, kas nad peaks täie rauaga maksma, tekib küsimus?”

“Lõppkokkuvõttes võib ka inimesele öelda, et aga müü siis endal see Võru või Valga elamine maha või müü enda korter Kosel maha, osta see kesklinna – siis sa ei pea üldse autot oma, käi jala poes ja ei ole üldse mingit probleemi. Aga siin tekib kaks probleemi. Esiteks kõik kesklinna ei mahu ja teiseks kõigil ei ole selleks raha.

Autoomanike liit kogus automaksuvastasele petitsioonile ligi 80 000 allkirja.

MEEDIAKROONIKLA: Jüri Ratase poliitilistel randmetel peaksid olema sidumisjäljed