Lääne-Euroopast pärit kõikelubatavus sisserännanutele on jõudnud ka Eestisse – nüüd tahab Eesti riik lubada tänavatele ukrainlaste autod, leevendades nende puhul kõigi kohta käivad üldnõudeid. Muuhulgas pole vaja ka kõiki dokumente – kuradile see liiklusohutus, peaasi, et saaks olla “pagulaste sõber”. Kui väga ka Ukraina põgenikke aidata ei tahaks, tuleks ikka mõistuse juurde jääda.
Normaalses riigis kehtestataks sovjetlikust keskkonnast (mida kõrge korruptsioonitasemega Ukraina kahtlemata on) tulnud autodele just vastupidiselt tugevam kontroll, et vältida nõuetele mittevastavate (või varastatud) autode ilmumist liiklusesse – Eesti aga lubab neid just “leebemalt” meie teedele ja tänavatele.
BNS vahendab: “Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium saatis kooskõlastusringile eelnõu, millega võimaldatakse Ukraina sõjapõgenike sõiduautode hõlpsamat registreerimist Eestis.
Osa Ukrainast pärit sõidukeid ei ole valmistatud Euroopa Liidu turule, mistõttu puudub neil Euroopa tüübikinnitus ja sõidukid ei pruugi vastata kõigile Eestis kehtivatele nõuetele. Edaspidi saab transpordiamet anda Ukrainast pärit sõidukitele üksiksõiduki kinnituse ka siis, kui sõiduki kohta ei ole esitada kõiki nõutud dokumente. Kinnituse andmise eeldus on aga see, et transpordiamet on kontrollimise tulemusena teinud kindlaks sõiduki ohutuse teeliikluses ja et sõiduk on isikule kuuluv. Kui sõiduk ei kuulu juhile, on registreerimiseks vajalik sõiduki omaniku nõusolek.
„Nüüd saame käsitleda Ukraina sõjapõgenikke ümberasujatena ning kohaldada nende sõidukite suhtes leebemaid nõudeid. Sõjapõgenike sõidukite registreerimise võimaldamine annab ka riigile selgema ülevaate siin liikuvatest masinatest. Samuti on parem, kui sõidukid läbivad Eestis tehnokontrolli ja vastavad siinsele kohustusliku liikluskindlustuse nõudele. See omab positiivset mõju ohutumale liikluskeskkonnale,” selgitas majandus- ja taristuminister Riina Sikkut.”
See on üle mõistuse – “puudub Euroopa tüübikinnitus”, “ei pruugi vastata kõigile Eestis kehtivatele nõuetele”, “kui sõiduki kohta ei ole esitada kõiki nõutud dokumente”, “leebemad nõuded” ja samas “see omab positiivset mõju ohutumale liikluskeskkonnale.”
Põgenikud koonduvad Tallinna ja Harjumaale, Tallinn räägib üleautostatusest, aga ikka lubatakse ukrainlaste autod siia. Tõenäoliselt on nende puhul suurem risk, et autod on varastatud, dokumendid võltsitud, tehniline tase madal, aga ikkagi antakse Ukraina põgenikele eelised. Isegi kui neid autosid kontrollida, et nad lausa ei laguneks teel, vajab politsei ja ARK selleks täiendavat aega ja tööjõudu.
Eesti niigi venestatakse venekeelsete inimeste saabumisega, tänavad on Ukraina lippe täis, nüüd ujutatakse liiklus Ukraina autodega üle – Ukraina kolib tõesti Eestisse üle. Edaspidi tuleb liiklejatel arvestada sealse numbrimärgiga autoga kui suurema ohuallikaga liikluses ning kui Kosovos oli kord humoorikas turismiloosung “Külastage Kosovot, teie auto on juba siin!” (viitega Lääne-Euroopast varastatud autodele), siis varsti jõuab Ukraina kolisev, logisev ja kahtlane masinapark ka Eesti teedele.
See jutt pole suunatud mitte põgenike vastu, vaid Eesti liiklusohutuse kaitseks, samuti rumaluse vastu, kus õilsate eesmärkide sildi all lubatakse tekkida ebaturvalisusel.
Uued Uudised