EKRE – Eesti Konservatiivne Rahvaerakond esitas Riigikogus eelnõu, millega nähakse ette Eesti Rahvusringhäälingu (ERR) kui avalik-õigusliku juriidilise isiku likvideerimine. Eelnõu eesmärk on kaotada meediamaastikul maksumaksja rahaga ülal peetav meediakontsern ning luua rohkem eraõiguslikku avatud konkurentsi ning mitmekesisust avalikus infoväljas.
EKRE esimehe Martin Helme sõnul on isadepäeva hommikul riigitelevisioonis toimunu taustal jõudnud kätte aeg lõpetada olukord, kus riiklikult rahastatav meediakontsern kasutab avalikku raha vasakäärmusliku transvestiidi- ja homopropaganda tegemiseks.
„ERR näitas pühapäeva hommikuses nn pehmes kogupereformaadis homopaari, kes võtsid saatesse ka ostetud lapsed. Nad ei käitu mitte ajakirjandusena vaid äärmuslike poliitaktivistidena. Seda asutust ei ole võimalik parandada. Ei ole ka mõtet. Ta tuleb lihtsalt laiali saata,“ ütles Helme.
Eelnõu kohaselt tunnistatakse kehtetuks Eesti Rahvusringhäälingu seadus ning likvideeritakse ERR kui juriidiline isik. Riigikantseleile pannakse kohustus erastada ERR-i portaal, raadio- ja telekanalid.
Klassikaraadio on seaduse järgi üks kahest erandist. Selle tegevus antakse üle SA Eesti Kontserdile koos eelarveliste vahenditega. „Klassikaraadio on juba praegu tihedalt seotud Eesti Kontserdi tegevusega. Selle ühendamine ühe katuse alla aitab tõsta kanali kunstilist taset ja tagab kõrgkultuuri jätkuva kättesaadavuse avalikkusele,“ selgitas Helme.
Teiseks erandiks on Vikerraadio, mis antakse üle Riigikantseleile ja hakkab täitma ohuteavituse edastamise kohustust. Tavaolukorras saab Vikerraadio jätkata meelelahutusliku sisu pakkumist riigieelarveliste vahendite toel.
ERR-i ulatuslik arhiiv antakse koos eelarveliste vahenditega üle Filmiarhiivile, et tagada rahvusliku audiovisuaalse pärandi säilimine ja avalik kättesaadavus. Kõik ülejäänud ERR-i kanalid tuleb erastada või ostuhuvi puudumisel sulgeda.
„Avalik meedia ei tohi olla ideoloogiliselt laetud, samas kaitstud kriitika eest. Vaataja ei pea muretsema, ETV kanalina leiab kindlasti ostuhuvilise ja Õnne 13 või Prillitoos populaarsete saadetena jätkuvad kindlasti, lihtsalt edaspidi samadel alustel nagu kõik teised meediaväljaanded – tarbija raha peal ausas konkurentsis,“ rõhutas Martin Helme.