Kogu maailm teab, et hiinlaste rahaga tasub ettevaatlik olla – ja Eesti on taas üks neist, kus ei suhtuta sellesse piisava ettevaatusega, vähemalt Hiina raha liikumist arvesse võttes.
Helsingi ja Tallinna vahelist merealust tunnelit kavandav Soome ettevõtja Peter Vesterbacka sõlmib Hiina suure ehitusfirmaga CREC sel nädalal ühiste kavatsuste protokolli, vahendas rahvusringhäälingu uudisteportaal.
Vesterbacka on tunneliprojekti elluviimiseks juba varasemalt sõlminud eelkokkuleppe Hiina rahastajatega. Ettevõtja on siiski rõhutanud, et hiinlastel ei ole projektis otsustusõigust ning oodata on ka Euroopa ja Põhjala riikide investorite osalemist, kirjutab ERR.
Selline jutt ei veena – Hiina kapital võtab praegu jõudsalt Aafrikat ja Venemaa Siberit enda majandusliku kontrolli alla. Hiinlastel on palju õhuna seisvat raha, mille laialipaigutamine on neil eluküsimus, hiinlased pole mingid heategijad, vaid julmad kapitalistid, Hiina raha on kommunistliku riigi raha – ja hiinlased mõtlevad saja aasta peale ette.
Põhjanaaber Soome ongi suuresti hiinlaste lõa otsas – sealseid suuri tselluloosikombinaate ehitatakse Hiina rahaga, sest tselluloosi saajaks on peamiselt Hiina.
Enne kui anda Vesterbackale luba Eestisse sonkima tulla, peab Eesti üle küsima Euroopa Liidu arvamuse – vähemalt praegune Euroopa Komisjoni president Jean-Claude Juncker on liikmesriike korduvalt Hiina kapitali eest hoiatanud, ja ta on nõudnud EL-i vastukäike Hiina mõjule Aafrikas. Kui juba rahvuslastele nii ebameeldiv tegelane hoiatab hiinlaste eest, siis peaks seda tõsiselt võtma.
Vesterbacka ettevõtte Finest Bay Area Development teatel võtaks ehitustööd aega kuus aastat ning selles osaleks aastas 20 000 inimest. Sama kinnitas ka uurimisinstituudi Taloustutkimus uuringujuht Pasi Holm, kelle hinnangul lisaks tunneli ehitus Soomes 20 000 ja Eestis 6000 töökohta aastas.
Jällegi küsitav koht – kas need 6000 töökohta tulevad Eestimaa inimestele või tuuakse selleks siia hiinlasi ja ukrainlasi? Tunneli Soome-poolsesse otsa on planeeritud tehissaar, kuhu majutatakse ka tuhanded selle hooldajad – kas sealt ei tule mitte väike Hiina koloonia, nagu see suurriik Lõuna-Hiina merre rajatud tehissaartel juba teinud on?
Uued Uudised ei pane kahtluse alla mitte tunnelit kui rajatist, vaid Hiina ja Araabia raha osalust selles. Hiinlaste otsustusõiguse puudumise jutt on puru silma ajamine – kui keegi paneb miljardeid oma raha välja, siis on tal see õigus igal juhul – kapitalism lihtsalt on selline.
Peter Vesterbacka on EKRE-t rahvusluse eest sõimanud, seega pole vähemalt rahvuskonservatiividel mingit põhjust sellist kahtlast tegelast toetada.