Euroopa Parlament tuleb lagedale ühe lollusega teise järel ning rohepöördehulluses kaevatakse endale litsalt hauda. Nüüd kiitis Euroopa Parlament heaks paketi „Eesmärk 55“, mille kohaselt tohib ELis alates 2035. aastast müüa ainult selliseid uusi sõiduautosid ja kaubikuid, mis ei tekita üldse CO2 heidet.
Teisisõnu tähendab see täielikult elektriautodele üleminekut ning sisepõlemismootorid visatakse ajaloo prügikasti.
Selle peale võib vaid ohata – anna mõistust!
Määrus kiideti parlamendis heaks 340 poolt- ja 279 vastuhäälega, erapooletuid oli 21.
Raportöör Jan Huitema ütles, et uus määrus soodustab heiteta ja vähese heitega sõidukite tootmist, mis on väga oluline, et saavutada 2050. aastaks kliimaneutraalsus. „Muutsime ulatuslikult 2030. aasta eesmärke ja kehtestasime 2035. aastaks nullheitenormid. Sellega tagame autotööstusele selge perspektiivi ning ergutame tootjaid innovatsioonile ja investeeringutele.“
See otsus on igatpidi ajuvaba. Esiteks ei jõua paljud endale elektriautod osta ja sõidavad ikka vanade diiselmootoriga sõidukitega.
Samuti ei pruugi elektrivarustus akude massiliseks laadimiseks näiteks tööpäevajärgselt mõnes korrusmajas vastu pidada.
Ja kõige hullem on see, et akude enda tootmine ja utiliseerimine on ise ülimalt saastav.
Ning kõige lõpuks – ELi autonõude täitmiseks pole piisavalt akusid. Vajalike komponentide kaevandmine on 75–80 protsendi ulatuses Hiina kontrolli all, kirjeldab autoekspert Arno Sillat olukorra tegelikkust.