Hiljuti Riigikogus usaldushääletusega seotud maksumäärade muutus tõstab järgmisel kolmel aastal alkoholiaktsiisi viis protsenti aastas.
Eelnõu seletuskirja järgi on aktsiisi tõstmise eesmärgiks kasvatada aktsiisitulu ja vähendada alkoholi kättesaadavust. Portaali Tööstusuudised küsitletud joogitootjate esindajad selle eesmärgi täitumisse ei usu.
Alkoholiaktsiisi tõsteti viimati 2018. aastal. Uue seaduse järgi tõuseb see nüüd aastatel 2024–2026 viis protsenti aastas. „Antud maksutõus ei ole küll drastiline, kuid koos käibemaksu ja muude maksude ja hindade tõusuga avaldab see kindlasti tarbijale mõju,“ arvab Põhjala Pruulikoja tegevjuht Ivar Aus. Lisades sinna juurde ka käibemaksu tõusu ja kaubanduse juurdehindluse, on aktsiisitõusu mõju alkoholi väljamüügihindadele tuntav, lisab A.Le Coq´i turundusdirektor Katrin Vernik. Kindlasti vähendab see ka müügitulemusi, usuvad tootjad. Kuid see pole tegelikult kõige suurem mure.
Alkoholitootjad usuvad, et hiljuti Riigikogus heaks kiidetud alkoholiaktsiisi tõus võib taas ajada eestlased Lätti kesvamärjukest ostma.
Juba praegu on Eesti õlleaktsiis 55% kõrgem kui Lätis. Pärast plaanitavate aktsiisitõusude täielikku rakendumist kolme aasta pärast on vahe juba 79%.
Allikas: Tööstusuudised