Valitsuse kiirelt kokkuklopsitud kärbetest vaatab kõike muud kui loogika. Samal ajal kui ühe suupoolega räägitakse vajadusest niinimetatud kliimavõitluses vähendada erasõidukite osakaalu liikluses, põrutades selleks otsa ka automaksud, tehakse teise käega üks-null ühistranspordile.
Nüüd on selge, et ühistranspordi piletihinnad tõusevad ja liine vähendatakse.
Kui palju ja millistel liinidel piletihinda tõsta tuleb, ei ole veel selge, ütles sotsist regionaalminister Piret Hartman Maalehele. Selge on vaid see, et kallimaks läheb.
Hinnatõusu põhjuseks on riigieelarvest ettenähtud 119 miljoni euro suuruse ühistranspordi dotatsiooni kärbe – järgmisel aastal 5%, 2026. aastal 8% ja 2027. aastal 10%.
Üks „geniaalne“ variant on see, et võetakse ära bussiliine, kus need kattuvad rongiliiniga, näiteid toob minister Tallinna lähiümbrusest.
Millised piletid tõusevad ja kui palju, siin andis regionaalminister Maalehele keerutamise meistriklassi.
„Me olemegi väga keerulises olukorras,“ võttis ta jutu kokku.