Varro Vooglaid leiab sotsiaalmeediakommentaaris, et Rail Baltic saab kord suureks häbiplekiks paljudele, millele viitavad rahastamisraskused ja see, et riigikontrolli arvates jäävad uute karjäärideta nii RB kui neljarealised maanteed ehitamata.
“Huvitav, kui palju läheb Euroopa kollapseeruva majanduse tingimustes aega, enne kui poliitiline ja bürokraatlik ladvik lõpuks tunnistab, et Rail Balticu planeeritud kujul väljaehitamiseks raha reaalselt ei ole ega ka tule? Aasta? Kaks? Kolm? Samuti jääb küsimuseks, kui palju ökodukte ja muud sellist hirmsa raha eest enne valmis ehitatakse, et need siis lihtsalt sööti seisma jätta,” kirjutab Varro Vooglaid.
Talle sekundeerib poliitikavaatleja Taivo Sepp: “Mul on veel selgelt meeles, et eelmise Liidu lõpust jäi ka Eestisse maha terve rida pooleli ehitisi. Kõik need impeeriumid üritavad midagi grandioosset Eestisse ehitada. Saame veel ühe mälestusmärgi meenutamaks meie rumalust. Seekord nii suure, et seda näeb ära kosmosest.”
Eesti on tõepoolest täis lagunevaid Nõukogude aja kolhoosihooneid, murenevad Linnahall ja Maarjamäe memoriaal, Kopli kant on nagu väike meenutus eelmisest Liidust. Kas praegune Liit hakkab neid varemeid lisama?
Mis puutub Rail Balticu juhtfirmasse, siis selle juhtide sagedast vahetamist on meedias seletatud sellega, et keegi ei taha olla kolossi eesotsas, kui projekt kokku kukub. Tohutu lüngaga tasuvusuuringu teinud firma Ernst&Young on varemgi teinud valearvestusi, sealhulgas ühe Austraalia raudteelõiguga.
Pildil on Viljandi uue haigla ehitus, kus raha puudumise tõttu ei toimu ammugi enam midagi.