Niinimetatud keskkonnaeesmärkide saavutamise tuhinas soovib kliimaministeerium hullumiseni oma nime õigustada ning nüüd kostub sealt juba igasugustelt ajutrustidelt muu hulgas plaane keelata ka kasutatud autode sisseveo. Kui seni on räägitud uute sisepõlemismootoritega autode tootmise lõpetamisest ja kõrgemast maksustamisest, siis see plaan tahab elu Eestimaal täiesti välja suretada.
Postimees kirjutab selle valgusest, et kuna kliimaprogrammi järgi tuleb Eesti transpordis vähendada 2030. aastaks heitmeid võrreldes 2005. aastaga 24 protsenti, otsivad nii ametnikud kui ka ettevõtjad kiirkorras lahendusi. Muuhulgas näeb ministeerium ette loomulikult ka värskeid makse.
Ettepanekuid heitmete vähendamiseks on teinud nii kliimaministeeriumi töörühmad kui ka eraettevõtteid koondav sihtasutus Rohetiiger.
Postimees: „Dokumendi koostajad ütlesid, et kõik arvutused on tehtud eeldusega, et Rail Baltic, nagu lubatud, 2030. aastaks valmis saab ning et ühistransport muutub kiiremaks kui isiklik auto. Sellisel juhul saaks vähendada sõiduautoga liikumist 58 protsendilt 45 protsendile, ühissõidukite kasutamine kasvaks 9 protsendilt 21 protsendile ning jala käimine jääks püsima 27 protsendi peale.“
Kliimaministeeriumi esindaja ütles ERRile, et kavandatavad automaks, aktsiisitõusud ja teiste maksude tõus peaks auto omamise kallimaks ja ebasoodsamaks tegema. Ka nähakse ühe võimalusena piikiiruse alandamist kõrvalmaanteedel.
Nojah, maanteid ei suuda praegune valitsus niikuinii ehitada ega remontida.