PortoRollo valitsus näitab üha enam, kuidas vanad põhimõtted jalge alla tallatakse ja edasi liigutakse nii, kuidas isiklikud huvid juhivad.
Valitsuse liikmed andsid neljapäevasel kabinetinõupidamisel majandus- ja kommunikatsiooniminister Taavi Aasale volitused allkirjastada Soomega ühiste kavatsuste protokoll Soome lahte tunneli rajamiseks.
Vähem kui aasta eest kirjutas raha.geenius järgmist: “Riigihalduse minister Jaak Aab on vastu Soome ärimehe Peter Vesterbacka plaanile ehitada Hiina rahadega Tallinna-Helsingi tunnel ning keskele tehissaar. Keskerakonna minister Aab kavatseb seetõttu teha valitsusele ettepaneku jätta algatamata Tallinna-Helsingi tunneli ja tehissaare riigi eriplaneering. Aab kahtlustab, et projektiga kaasneks riigile suured kulud ning ohtu võiks sattuda ka julgeolek.”
Pole saladus, et seniste tunneliehituse plaanide taga on Vesterbacka ning Hiina raha ja ehitajad. Äripäeva Logistikauudised kirjutasid 2018. aasta jaanuaris: “Eesti ja Soome vahele tunnelit kavandav Peter Vesterbacka ütles täna Tallinnas esinedes, et 70 protsenti rahast tuleb Hiina investoritelt ning ülejäänu Skandinaavia ja Baltimaade pensionifondidest.”
Nüüd on Reformierakond taas võimul ja väidetavalt on neil ka koostööleping Hiina kommunistliku võimuparteiga – nii ongi Kaja Kallase valitsus valmis tunneliplaani heaks kiitma. Kas oravapartei saab hiinlastelt meelehead või on ta mingil moel konksu otsas, aga valitsuse meelemuutus millelegi taolisele viitab – on ju varem tõrges Jaak Aab koos Keskerakonnaga ka selles valitsuses.
Kui Keskerakond on Ühtse Venemaa koostöölepingu kaudu Kremli käpik, siis Reformierakond tundub edendavat Hiina kommunistide huve.