Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Lätis selguvad Rail Balticu kihvakeerajad. Mis juhtuks Eestis, kui keegi seda teemat torgiks?

-
27.12.2024
Rail Balticu kokkulepe saab 2017. aastal allkirjad.
© Scanpix

Lätis on Rail Balticuga asjad päris hulluks läinud ja kuna meie lõunanaaber on trassi vahelüli, siis mõjutavad nende valeotsused ja vead ka Eestit, sest kui kõrbeb Läti, pole Eestilgi kusagile ja kuidagi pääseda.

Lätis on juba prokuratuur asjaga tegelemas, aga Eestiski oleks aeg ehitusprotsessi sisse vaadata, enne kui siingi asjad kokku jooksevad. Iseasi, kas keegi seda algatab, sest võimulolijad võivad ise kättpidi sopa sees olla.

Aga lätlased on omad soss-sepad nattipidi väja tirinud, vahendab ERR.

“Läti parlamendi komisjoni lõpparuandes tuuakse välja 18 tippametniku nimed, kes tegid oma tööd hooletult. Peaprokuratuur algatas aga kriminaalasja, et selgitada, kas ja kes on Rail Balticuga seoses põhjustanud riigieelarvele eriti suures ulatuses kahju.

Rail Balticu parlamendikomisjoni lõpparuanne on 157 lehekülge faktirohket ja põhjalikku ülevaadet ning järeldusi projekti vigadest. Punasesse nimekirja on koondatud kolm kõrget ametnikku, kes pidanuks süvenema ja kontrollima, kuid võtsid riigi nimel vastu otsuseid, mis olid põhjendamata ja tekitasid katteta rahalisi kohustusi.

Esikohalt leiame endise peaministri Krišjanis Karinši, talle järgnevad praegune transpordiminister ja enne seda pikka aega RB Railis kõrgel kohal töötanud Kaspars Briškens ning endine transpordiminister Talis Linkaits.

Oranžis nimekirjas näeme veel ministreid, ministeeriumite ametnikke ja RB Raili juhte. Kollases ehk pisut nõrgema vastutuse tasemega nimekirjas on endised peaministrid Laimdota Straujuma ja Maris Kucinškis.

Parlamendikomisjon peab suureks juhtimisveaks ka Eesti, Läti ja Leedu ühise valdusettevõttega RB Rail seotud huvide konflikti, kus riikide kohalikud Rail Balticu ettevõtted on nii aktsionärid kui ka projekti teostajad.

Läti peaprokuratuuri algatatud kriminaalasi pole algatatud konkreetsete ametnike vastu, kuid korruptsioonitõrjebüroo uurib, kas riigi vastutavad ametnikud võisid Rail Balticu taristuobjekti ehitamisega seoses põhjustada riigieelarvele suures ulatuses kahju.”

Pikka aega on räägitud RB tippametnike pideva väljavahetamise kohta, et keegi ei taha olla projekti eesotsas, kui see kokku kukub.

Uued Uudised