Avalikult Rail Balticust: igasugune väärinfo jagamine trassi asjus on kurjast

Avalikult Rail Balticust juht Priit Humal

Rail Balticu ehituse põhjendusena on levinud erinevaid eksiarvamusi. Avalikult Rail Balticust selgitab animaklippides, miks neis küsimustes on tegu on müütidega: esimene, koostöös A Filmiga loodud klipp, räägib Jäämere sulamisest ning võimalikest Hiina kaubavoogudest.

Jäämere sulamise tõttu Rail Balticule tulevate kaupade võimalikkuse kohta on Rail Balticu ühisettevõtte tellinud uuringu Erik Tergilt, kuid hoolimata korduvatest avalikest nõudmistest ning EL-I avalikustamise reeglitest ei ole seda seni avaldatud.

„Rail Balticu tasuvusuuringu 4.1 miljardi suurused vead ja dokumentide järjest suuremas mahus salastamine on jätkuvalt probleemiks, kuid soovime ka seda, et avalikkus saaks suurema selguse Rail Balticu eesmärkidest,“ ütleb ARB juhatuse liige Priit Humal.

Praegusel kujul Rail Balticu rajamist on aastate jooksul on põhjendatud ka näiteks väävlidirektiivi jõustumisega, mis tegelikult prognoositud mõju sugugi ei avaldanud, samuti julgeoleku aspekti või reisijateveo vajadusega Berliini, mida aga argumendina ei suudetud kaitsta.

Kodanikuliikumine Avalikult Rail Balticust pooldab jätkuvalt paremat raudteeühendust Baltikumis ja Kesk-Euroopaga, kuid seda tuleb rajada otstarbekalt ja avatult.

Kommentaarid