Circle K: transpordisektori hävingu vältimiseks on vaja aktsiisilangust

Majandus,
- Updated
©Uued Uudised
Kütuseaktsiisi alandamine on juba algusest EKRE majandusplaanides olnud. Pilt on illustratiivne.

Rahandusminister Martin Helme poolt juba mullu plaanitud kütuseaktsiisi alandamine, mis tollal läbi ei läinud, on praegu teravalt päevakorral.

Valitsusel tuleks kriisi poolt põhjustatud olukorra leevendamiseks langetada kütuseaktsiisi ning kehtestada kõiki majandusharusid siduvale transpordisektorile laenude intresside ja tagasimaksete moratoorium, et ära hoida pankrottide lumepalliefekti, leiab  kütusemüüja Circle K.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

„Maanteetranspordiettevõtted seovad kõiki majandusharusid ning neid tuleb kaitsta ringvõlgnevuse eest, kus kauba tellija jääb võlgu tarnijale, tarnija omakorda transpordiettevõttele ning viimased omakorda kütusemüüjatele,“ ütles Circle K Eesti AS-i finantsdirektor Armin Penner.

Tema sõnul vajab transpordisektor praegu veel rohkem kui varem mootorikütuste aktsiisimaksude alandamist. Maksud moodustavad kaks kolmandikku Eestis müüdava kütuse hinnast, mistõttu saab üksnes maksumäära langetamisega hinda kiiresti ja märkimisväärselt alandada.

„Diislikütuse aktsiisilangetus toetaks lisaks maanteetranspordiettevõtetele ka kogu majanduse tervist, kajastudes positiivselt pea kõigi toodete sisendhindades,“ rõhutas Penner.

Samuti tuleks ajutiselt peatada transpordiettevõtete intresside, laenude ja liisingute maksed pankadele. Otseseks ja koheseks abiks olevad meetmed peaks sisaldama ka ettevõtete rahalist toetamist. Vastasel korral osutub logistikakettide kriisijärgne taaskäivitamine võimatuks.

Tulenevalt tugevast konkurentsist ja sõlmitud lepingute iseloomust näib vähetõenäoline, et ettevõtetel õnnestub kriisi läbimisel marginaale sellisel määral tõsta, mis lisaks jooksvate kulude katmisele võimaldaks ka vanu võlgu likvideerida, leiab kütusemüüja.

„Ka tavaoludes kujutavad ringvõlgnevused ja madal kasumimarginaal transpordisektorile peamist väljakutset, mis käesolevas kriisiolukorras võimendub veelgi ning ilma riigi abimeetmeteta sattub kogu sektori jätkusuutlikkus küsimärgi alla,“ selgitas Penner.

Kuigi riigipoolse abinõuna võimaldatakse ettevõtetel maksuvõlga ajatada ning tööjõukulusid hüvitada ning parimal juhul saab transpordiettevõte ka liisinguettevõttest maksepuhkust, peitub nendes plaanides olulisi kitsaskohti, lisas Penner. Võlas olevad arved ei väljendu käibe vähenemisena, mis on aga üheks peamiseks kriteeriumiks tööjõukulude hüvitamisel valitsuse poolt väljatöötatud meetme alusel.

„Ilma otsustava ja kiire sekkumiseta sattuvad transpordiettevõtted veel kriitilisemasse olukorda, sest kui ettevõtte kütuse krediidilimiit on võlgnevuse tõttu suletud, siis ei ole tal võimalik enam kütust tankida ning seeläbi oma põhitegevusalal tegutseda,“ lisas Penner.  “Nii võibki muidu elujõuliste transpordiettevõtete taastumine peale kriisi möödumist ära jääda ning oluline sektor meie majanduses jääb vinduma või pankrotistub.” (BNS)

2 commentsOn Circle K: transpordisektori hävingu vältimiseks on vaja aktsiisilangust

  • Avatar

    Rootsis on langenud hind 20% v6rreldes varasemaga. enne oli 16 SEK, nyyd on 13 SEK liiter. Ent eestis…?

  • Avatar

    Midagi peaks tegema küll, täna on näiteks Lätis D juba üle 26 sendi liitrilt odavam. Ehk et iga viies liiter tuleks tasuta, kui sinna saaks.

Kommentaarid on keelatud

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused