Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Enim tagasikeritud läbisõiduga autode seas juhivad Saksa eliitmargid

-
23.11.2021
Kasutatud autodel on võltsimised üsna sagedased. Pilt on illustratiivne.
© UU

Läbisõidunäidu tagasikerimine on kasutatud autode turul üks levinumaid petuskeeme. Seeläbi tõstetakse ebaausate võtetega kasutatud sõiduki hinda ja rikutakse auto väärtust. Hiljutisest carVerticali uuringust selgus, et Saksa eliitmarkide ostjatel on suurim oht soetada muudetud odomeetri näiduga auto.

TOP 10 kõige sagedamini tagasikeritud läbisõiduga mudelit: BMW M5 on nimekirjas esikohal

Enim tagasikeritud läbisõiduga autode nimekirja väljaselgitamiseks analüüsis IT-firma carVertical enam kui 700 000 kasutatud auto ajalugu aruannetest, mis loodi ajavahemikus november 2020 kuni november 2021. Uuriti 18 erinevat turgu, sealhulgas Poola, Rumeenia, Ungari, Prantsusmaa, Sloveenia, Slovakkia, Tšehhi, Leedu, Läti, Eesti, Ukraina, Bulgaaria, Serbia, Saksamaa, Horvaatia, Venemaa, Ameerika Ühendriigid ja Itaalia.

Läbisõidu andmed näitavad, et BMW M5 on kõige rohkem muudetud odomeetrinäiduga auto; üle kolmandiku kasutatud sõidukitest olid võimaliku pettusega seotud. See eraldiseisev statistiline näit ei kajasta BMW-de odomeetri tagasikerimise probleemi ulatust – nagu CarVerticali autoekspert Matas Buzelis hiljuti märkis, siis tervet nimekirja valitsevad BMW erinevad mudelid:

“Poole TOP 10 nimekirjast hõivavad selle tootja autod. Näitaja on korrelatsioonis kasutatud BMW-de nõudlusega erinevatel turgudel. Samuti selgub andmetest, et kallimad autod võivad suurema tõenäosusega olla muudetud läbisõidunäiduga ning selle tõsiasjaga tuleb kasutatud sõidukit otsides arvestada. Siin kulubki auto läbisõidunäidu kontroll marjaks ära.”

Tagasikeritud läbisõiduga autode edetabeli teisel ja kolmandal kohal on BMW 7. seeria ja Subaru Outback vastavalt 33,4 ja 31,8 protsendiga. Audi A8 oli sageduselt viies läbisõidupettusega auto, kuna selle sportlikum vend A7 saavutas kümnenda koha, kusjuures veidi üle veerandi (25,8 protsenti) sellistest sõidukitest olid uuringu põhjal kunstlikult vähendatud läbisõiduga.

Matas Buzelis selgitab, et kõrgema klassi sõidukite sagedasem esindatus muudetud odomeetrinäiduga sõidukite nimekirjas tuleneb ennekõike suuremast võimalikust vaheltkasust selliste kasutatud autode müügil. Odomeetri tagasikerimine on suhteliselt odav ja lihtne meetod, mis annab ebaausatele automüüjatele lisateenimise võimaluse.

Pikema nimekirja 20-st kõige sagedamini tagasikeritud läbisõiduga autost leiate tervest uuringust.

Enim tagasikeritud läbisõidunäiduga automudeleid tootmisaasta järgi: vanemate autode juures on pettuseoht suurem

Uuringud näitavad, et kasutatud auto ostmisel on oluline kontrollida auto läbisõitu, eriti vanemate sõidukite puhul. Kõige populaarsemad muudetud odomeetri näiduga mudelid toodeti aastatel 2006–2016. Autoekspert Matas Buzelis aga rõhutab, et pettuse võimaluse ja auto hinnaklassi vahel on seos:

“Kõige sagedamini tagasikeritud läbisõidunäiduga autode nimekiri koosneb peamiselt eliitklassi sõidukitest, kuid on ka rahvaauto mudeleid, kuigi nende osatähtsus on muudetud läbisõiduga autode üldarvust väiksem. Subaru, Fordi ja Volkswageni autod kuuluvad kõrgema klassi sõidukitega samasse vanuserühma. Tundub, et 5 – 15 aasta vanuste autode läbisõidud on kõige tõenäolisemalt tagasi keritud.

Ford Mustang on selles nimekirjas kõige uuem mudel. Muskelauto Mustangi kuuenda põlvkonna tulevased omanikud peaksid olema eriti ettevaatlikud ja kontrollima veebist auto läbisõidu andmete ajalugu. 2006. aasta BMW M5, 2007. aasta BMW 5. seeria ja X5 omanikud peaksid samuti uurima, kas nende auto läbisõidunäit vastab tegelikkusele.

Matas Buzelis selgitab, et uusimate mudelite puhul võib läbisõidunäidu muutmine olla veidi keerukam. Uuemate autode juures on ka pettused vähem levinud, sest nende üldine läbisõit on madal:

“Ei ole eriti mõtet läbisõitu tagasi kerida, kui odomeetril on näiteks 50 000 või 80 000 kilomeetrit, aga ostjal tasub igal juhul üle kontrollida, kas läbisõidu näidud on ehtsad või mitte.”

Enamik muudetud läbisõidunäiduga automudeleid kütuseliigi järgi: diiselautodega kiputakse rohkem petma

Enamik tagasikeritud läbisõidunäiduga automudeleid on diiselmootoriga. Nagu autoekspert hr Buzelis rõhutab, on see alati nii olnud:

“Diiselautod on mõeldud suuremate vahemaade läbimiseks, mis tähendab, et selliste masinate juures on suurem tõenäosus läbisõidupettusteks. Küll aga võivad asjad tulevikus muutuda, sest diiselautode müük väheneb.”

“Kui arve vaadata, siis näeme selgelt, et tavaliselt on 80 kuni 90 protsenti tagasikeritud näiduga mudelitest diislid. Näiteks Volkswagen Phaeton – kümnest muudetud läbisõidunäiduga mudelist üheksa on varustatud diiselmootoriga ja ainult üks bensiinimootoriga.”

Tagasikeritud odomeetriga bensiini- ja diiselmootoriga BMW 6-seeria autode rühmad on peaaegu identsed, kuid seda seetõttu, et bensiiniversioonid on palju populaarsemad. Mõne mudeli valikus polegi diiselmootoreid. BMW M5 ja Ford Mustangi puhul ongi bensiinimootor ainus valik.

Järeldus: läbisõidupettus suurendab kunstlikult oluliselt kasutatud auto väärtust ja rikub muljet auto väärtusest

carVertical analüüsis muudetud läbisõidunäiduga autode väärtust ja selgus, et 16,1 protsendil viimase 12 kuu jooksul kontrollitud sõidukitest on esinenud läbisõidu tagasikerimist. Läbisõidupettused on kasutatud autode turul üsna levinud ja ohvriks sattumise vältimiseks oluline kasutada veebipõhist autoajaloo kontrolli.

Kui säästuklassi autode ostjatel on veidi väiksem võimalus kohutava kogemuse saamiseks, siis 5 – 15 aasta vanuseid eliitklassi diiselmootoriga sõidukeid ostvad inimesed on kõige suuremas ohus, sest seda tüüpi sõidukite juures esineb pettusi kõige sagedamini. Ka sportmudelite puhul on palju läbisõidupettusi ja sellise auto ost ilma ajalugu veebis kontrollimata võib põhjustada tõelise rahalise õudusunenäo.

carVertical on IT-andmete ettevõte, mis ehitab ülemaailmset autode ajalooregistrit. Meie tähtsaim toode on kasutatud autode ajaloo aruanne (VIN dekooder), mis aitab autoostjatel hinnata kasutatud autode seisukorda. Meie peamine eesmärk on võimaldada autojuhtidel valida kvaliteetseid kasutatud sõidukeid ja kaitsta ostjaid ebaausate automüüjate eest. Praegu on ettevõttel üle 75 töötaja ja see tegutseb 25 erineval turul. 2020. aastal oli ettevõtte müügitulu 8,5 miljonit eurot. Lisateavet saab aadressil: www.carvertical.com