Hädine monstrum nimega Rail Baltic sai veel ühe negatiivse maksumushinnangu

Rail Baltic on ebardlik sünnitis, millele paljud üritavad paraku elu sisse puhuda.

EKRE majandusprogrammi üks punkt, “Lõpetame Rail Balticu praegu planeeritud trassil”, sai neljapäeval taas kinnitust, et see on vaja ära teha – ehk siis praegu planeeritavale hädakägarale on vaja vesi peale tõmmata.

Tehnilise järelevalve ameti tellitud eelprojekti kohaselt kujuneb Rail Balticu Eesti trassi maksumuseks 1,6 miljardit eurot, mis on ligikaudu 18 protsenti enam kui kolm aastat tagasi koostatud eskiisis, kirjutab BNS. Eesti osa omafinantseeringuks prognoositakse selle järgi 318 miljonit eurot.

EKRE majandusinimesed on juba ammu öelnud, et see projekt on kulukas, väheefektiivne, keskkonda rikkuv ja mõttetu, kusjuures on seda juba algusest peale saatnud valearvestused, eriti Ernst&Youngi 4 miljardiga mööda pannud tasuvushinnang. Kahtluse alla on pandud praktiliselt kõik projekti heade külgedena välja toodud argumendid, seda nii kaubavedude mahu, reisimismugavuste kui ka paljude muude oodatud positiivsete tulemite osas.

Rail Balticu asemel soovib EKRE keskenduda juba olemasolevatele raudteeliinidele ning vabanevat raha saab ära kasutada muude tee-ehitusprojektide tarvis.

Rail Balticu ühisettevõtte tegevjuht Baiba Rubesa on hoiatanud, et kehv koostöö trassiriikide vahel võib projekti kolm korda kallimaks teha, sest tegelikult on kõigil omad huvid ja kiire ühendus Kesk-Euroopaga pole kunagi olnud ei vajalik ega tähtis. Ka ülalpidamiskulud võivad kasvada ülearu suureks, eriti kui loodetud tasuvust ei tule – see monstrum jääb lihtsalt trassi võõrustavate riikide kukile raha neelava kuluartiklina.

Lisaks sai neljapäeval kinnitust EKRE majandusprogrammis ära märgitud aktsiisimäärade langetamise vajadus, kui Maksumaksjate Liidu tellitud uuring näitas, et see samm lõpetaks raha äravoolu Lätti.

Kommentaarid