Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee
 

Rahandusminister Martin Helme plaan leiab spetsialistide heakskiitu, kiunujad tõmbasid saba jalge vahele

-
15.09.2019
Maantee, 4 realine tee, tee, transport
© UU

Kui esimese hooga püüti rahandusminister Martin Helme väljakäidud plaanile teede ehitus korraldada avaliku ja erasektori ühise rahastusega (PPP) vesi peale tõmmata, siis nüüd kuuleb juba sellele üha enam argumenteeritud ja heakskiitvaid hinnanguid.

Ehitusfirma Rand & Tuulberg üks omanikest Raivo Rand omab kogemust avaliku ja erasektori koostöö ehk niinimetatud PPP-projektidega nii Tallinnas kui ka Tartus ning märkis, et nende lahenduste puhul valmivad objektid kiiremini.

„Ta võib küll rahanumbriliselt tunduda esialgu natuke kallim, aga kui me vaatame seda kasu, mida me nendest teedest saame, ja kui me vaatame ka nende tööde ajas kallinemist, sest me teame, et inflatsioon on täna suhteliselt kõrge, siis kokkuvõttes tuleb see kindlasti odavam,“ selgitas Rand Aktuaalses Kaameras.

Tallinnast Tartusse, Pärnusse ja Narva suunduvate maanteede neljarajaliseks ehitamine PPP-skeemi kasutades oli valitsuskabinetis arutluse all neljapäeval. Otsustati, et esimese asjana peab rahandusministeerium analüüsima teiste riikide kogemust ja panema kokku juhised, kuidas seda Eestis rakendada.

“Kui järgida teatud tingimusi, mida Euroopa Komisjon on selgelt meile ette pannud, siis on võimalik nende PPP-projektidega niimoodi minna, et võlg jääb erasektorisse, et erasektor võtab selle võla enda peale ja riigipoolne osa on valmisehitatud taristuobjekti liisida,” rääkis rahandusminister Martin Helme.

Helme plaani on kiitnud ka mõned majandusajakirjanikud ning Äripäeva küsitlusele vastanud ettevõtjad.

Kui Martin Helme selle ideega lagedale tuli, oli meedia ja opositsioonipoliitikute esimene reaktsioon neile omaselt halvustav ja isegi naeruvääristav.

UU