Riigihalduse minister teeb ettepaneku jätta Helsingi tunneli eriplaneering algatamata

Majandus,
- Updated
©Uued Uudised
On ahvatlev asendada osa laevandust tunneliliiklusega, aga praegu on tunneli rajamine kahtluse all. Pilt on illustratiivne.

Riigihalduse minister Jaak Aab kavatseb teha valitsusele ettepaneku jätta algatamata Tallinna-Helsingi tunneli ja tehissaare riigieriplaneering.

Minister tugineb oma ettepanekus arendaja FinEst Bay Area Development OÜ taotlusele, riigi täiendavalt kogutud infole ning koostööle Soome riigiga, teatas rahandusministeerium.

Järgneb Google reklaam. Uute uudiste toimetus ei vastuta Google algoritmide poolt personaalselt teile suunatud reklaamide sisu eest. Soovitame usaldada ainult tuntud ja usaldusväärseid kaubamärke.

Riigihalduse minister selgitas, et riigile täna teadaoleva info valguses on põhjust kahelda selle projekti elluviidavuses nii keskkondlikel, majanduslikel kui ka julgeoleku kaalutlustel.

Aab lisas, et Tallinna-Helsingi riikidevahelise ühenduse loomine on võimalik ainult kahe riigi tahte ja igakülgse koostöö korral ning selleks tuleb enne tunneli kavandamist leppida kokku riikide ühistes huvides.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on töötanud Soome riigiga ühiste kavatsuste kokkuleppe saavutamise nimel, läbirääkimised endiselt käivad. Soome soovib tunnelit kavandada riikide juhtimisel, kuid näeb seda enda planeeringutes ja arengukavades kaugema tuleviku, mitte lähiaja projektina.

Küll aga on ministri sõnul tunneli rajamine tuleviku perspektiivis tervitatav ja oluline piirkonna arengule. Valitsuskabinet andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ülesande töötada edasi ühiste kavatsuste kokkuleppe sõlmimiseks Soome riigiga.

Olles konsulteerinud Soome riigi, teiste ministeeriumite ning valdkondlike ametiasutuste, seal hulgas julgeoleku asjatundjatega, ei ole riigihalduse ministri kaalutlusel antud arendaja projekt mitmel põhjusel elluviidav ja avalikes huvides.

Nimelt puudub rahaline kate planeeringu koostamiseks, mõjude hindamiseks ning uuringute tegemiseks. Ebaselged on tunneli ja tehissaare rajamise rahastamisallikad. Küsitav on projekti tasuvus ning taotluses esitatud ülioptimistlikud reisijate- ja kaubamahud.

Projektiga kaasneksid tõenäoliselt riigile planeerimata kulud muu hulgas avaliku raudteega, ebarealistlikust ajakavast tingitud projekti kallinemisega ning tunneli tarbeks loodava korrakaitse- ja päästeüksustega. Taotluse põhjal kaasnevad riigile veel kulud riigikaitse võimekuse arendamise ja ülalpidamisega, võimalike uute transpordisõlmede ehitamisega ning uute haridus- ja kultuurivõimaluste arendamise ja ülalpidamisega.

Üleval on ka julgeolekuga seotud küsimused, millele on oma terava tähelepanu osutanud Eesti julgeolekuasutused.

Ministri sõnul jäi arendaja esitatud taotlusest palju küsimusi ja kahtlusi õhku. “Kuigi palusime arendajal korduvalt taotlust täiendada ja parandada, siis ei ole paraku ka kolmandat korda esitatud taotlus riigi kahtlusi hajutanud ega ole kõikides punktides riigi huvidega kooskõlas. Seda hoolimata arvukatest kohtumisest ja aastatepikkusest kirjavahetusest,” nentis Aab.

Paralleelselt on riik ise kogunud infot ja selgitanud välja otsustamiseks olulised asjaolud. Olemasolevale teabele tuginedes esitab minister Aab riigi eriplaneeringu algatamata jätmise korralduse eelnõu koos põhjendustega lähipäevil ministeeriumitele kooskõlastamiseks ja arendajale arvamuse avaldamiseks.

“Piirkonna arengu ja hea transpordiühenduse nimel väärib Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli projekt aga igal juhul edaspidigi kaalumist, sest sellest saab kasu kogu Eesti laiemalt,” ütles minister Aab. (BNS)

3 commentsOn Riigihalduse minister teeb ettepaneku jätta Helsingi tunneli eriplaneering algatamata

  • Avatar

    Otsuse taga paistavad kohalikult Tallinki kõrvad ja suuremas pildis Venemaa kõrvad. On ju Venemaa jaoks algusest peale olnud projekt vastukarva, sest tunnel muudaks Eesti potentsiaalse uuesti annekteerimise ilma ka Soome annekteerimiseta peaaegu võimatuks. Ehk geopoliitiliselt on see projekt Venemaa pikemaajaliste plaanide vastane (Idanaabri riigipea on korduvalt avaldanud soovi taastada riigipiirid vähemalt endise NSV või isegi Venemaa Impeeriumi aegsete piiridega). Hiina oli (ja on tõenäoliselt siiani) valmis seda tunneliprojekti rahastama selle tõttu, et see annaks neile võimaluse kasutada nii öelda uut Siiditeed Euroopasse Põhjast mere kaudu, Norrast otse Kesk-Euroopasse kust on kaupu lihtne mööda ülejäänud Euroopat transportida. Soome ja Eesti oleks vastutasuna saanud kasutada rajatavaid raudteid oma reisi- ja kaubarongi liikluseks. Ilma Helsingi tunnelita on ka Rail Baltic Eesti jaoks mõttetu, sest meil pole eriti suurt vajadust reisida lõunasse vaid pigem ikka põhjapoole. Tunnel aitaks ka Eesti palgatasemel kiiremini Soomega ühtlustada (hinnad on seda ju juba niikuinii teinud). Kahju, et lastakse käest võimalus Soome ja Eesti hõimurahvaste ühise kultuuri-ja keeleruumi suurema ühendamise võimaluse. Koos oleme me mõlemad tugevamad! Ehk saab tunneli rajamiseks lähitulevikus võimaluse siis mõni teine erafirma, sest maksumaksjate rahaga see projekt ju veel niipea ei teostuks, kui üldse kunagi. Loodetavasti on see Keskerakonna soolo ja EKRE sellega siiski kaasa ei lähe.

    • Avatar

      Kust allikast sa sellist rumalust küll ammutad?
      Päriselt ka?
      See tunnel on nõme ja ka selgelt ülejõukäiv riigile.
      Tehtaks see totakas tunnel ja rahvas jääb veel vaesemaks, neile seda tunnelit ju vaja pole ja praeguste plaanidega oleks see siiski nagu mingi eratunnel olnud, ka ebaselge staatusega- kellele see kuuluma oleks hakanud?
      Hiinale?

  • Avatar

    Huvitav kui palju Tallinki homoseksualistid Aabile selle mõla eest maksid?

Lisa kommentaar:

Your email address will not be published.

Tähelepanu!

Kuna küberrünnakud aina sagenevad ning Facebook ei ole spämmi tõkestamiseks juba pika aja jooksul midagi ette võtnud, siis olime sunnitud Facebooki kaudu artiklite kommenteerimist piirama.

Anonüümse kommentaari lisamise võimaluse jätsime avatuks.

Täname teid jätkuva toe ja mõistmise eest!
Uute uudiste toimetus.

Mobile Sliding Menu

Uute Uudiste väljaandja on Eesti Konservatiivne Rahvaerakond. Uued Uudised peavad oluliseks sõnavabadust. See tähendab, et Uutes Uudistes avaldatud seisukohad ei pruugi ühtida Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna seisukohtadega.
Kontakt: info@uueduudised.ee | Kasutamistingimused