Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna esimees Martin Helme ütles Eesti suurima auto- ja liiklusteemalise portaali Autogeenius.ee ja suurima autoajakirja Autoleht küsimustele vastates, et suurim muutus on pealinna liikluses on mõtteviisi muutus. Rohepööre ja sellel tuginevad äärmusideoloogilised plaanid lendavad prügikasti. Linna liiklus peab lähtuma inimeste eelistustest ja reaalsetest valikutest, mitte kastiratta uhhuu-ideedest.
Autoleht küsis, et kuna seadus võimaldab omavalitsustel paigaldada kiiruskaameraid ning sellega rahustada liiklust, aga osa trahvirahast ka endale saada, siis kas on plaanis Tallinnas kaameraid juurde lisada.
EKRE Tallinna linnapeakandidaat Martin Helme: „Ei, me oleme massilise jälgimisühiskonna vastu, kaameraid ei ole juurde vaja, pigem vähemaks vaja võtta. Eriti vale on neid kaameraid paigutada trahviraha kogumise eesmärgil.“
Ta lisas, et EKRE üks valimislubadustest on Peterburi maantee lõpuni korralikult välja ehitada, samuti teha kõik vajalikud linnapoolsed investeeringud väikese ringtee välja ehitamiseks.
Mis puudutab kiiruspiiranguid, siis EKRE soovib liikuda praeguse linnavõimu poliitikaga võrreldes vastassuunas. „Pirita teel ja Paldiski maanteel peaks taastama 70 km/h kiiruse, Sõpruse pst ja mõnel pool veel võiks saada sõita 60ga. Piirata liiklust tavalistel linnateedel alla 50 on põhjendamatu ja paljastab nende piirajate autojuhtide vaenulikku ideoloogiat. Meie oleme autosõbralikud,“ lausus Helme.
Tema sõnul on vale ka rattateede arendamise panemine liikluse parema korraldamise keskmesse: „Liikluse parem sujuvus eeldab kõigepealt autoliikluse ja ühistranspordi paremat korraldamist, muu hulgas mitmetasandilisi ristmikke ja rohkem mitmerealisi teid, teisel kohal peab olema jalakäijate kaitsmine tõukside ja rollerite terrori eest. Rattateid tuleb rajada nii autodest kui jalakäijatest eraldi ning need teed peavad moodustama loogilise ühendusvõrgu, mida mööda saab liikuda eri linnaosade vahel. Praegu on lihtsalt rumalalt ja kallilt tehtud pakasuhat, me lõpetame selle ära.“
Parkimisalade osas tuleks Helme sõnul neid pigem piirata samal ajal parkimistasu vähendades ning teatud kesklinna piirkondades teha õhtusel ja öisel ajal parkimine kas odavamaks või üldse tasu võtmine lõpetada. „Näiteks teatrite ja restoranide läheduses võiks õhtusel ajal olla parkimine tasuta, et inimestel ei kuluks sellele raha, kui nad vaba aega veetma tulevad,“ lausus Tallinnas EKRE esinumbrina kandideeriv Martin Helme.
Ta lisas ka, et Tallinnas on EKRE prioriteediks õhutramm, mis on odav, kiire, visuaalselt atraktiivne ja samal ajal kümme korda odavam kui maad mööda liikuv tramm. EKRE ei ehita juurde meetritki maismaatrammi, seevastu õhutrammiga peaks ühendama lennujaama kesklinnaga, samuti suuremad ja rohkem ummikus olevad äärelinnad. Samuti soovitakse avada ka vähemalt suveperioodil meretrammi Viimsi ja Kakumäe ning reisisadama vahel.
Küsimusele, kuidas läheneb EKRE pendelrände probleemile, kus lähivaldade autod mõjutavad otseselt Tallinna liiklust, vastas helme, et see pole mitte probleem, vaid elu reaalsus: „Teeme Tallinna liiklust sujuvamaks ja paremini läbi laskvaks. Selleks tuleb põhitrassidel kasutada olulisemates pudelikaeltes tunneleid või ülesõite.“
Peatänava projekti peab EKRE utoopiliseks ja linnaelu kvaliteeti rängalt kahjustavaks plaaniks. Kui tahta kesklinnas teha mingi ala liiklusvabaks, tuleb kas mööda Estonia pst või Pärnu mnt Tammsaare pargiga külgnevat ala viia liiklusvool maa alla.
Martin Helme: „Suurim muutus on mõtteviisi muutus. Rohepööre ja sellel tuginevad äärmusideoloogilised plaanid lendavad prügikasti. Linna liiklus peab lähtuma inimeste eelistustest ja reaalsetest valikutest, mitte kastiratta uhhuu-ideedest. Ühissõidukite graafikud ja liinid tuleb kaasajastada, tõuksid ja mopeedid tuleb allutada reeglitele, mis tagavad nii nende kasutajate kui jalakäijate turvalisuse. Linnas peab saama kiiresti ja turvaliselt liigelda sõltumata sellest, kas oled autojuht, jalakäija, ühistranspordi kasutaja või jalgrattur.