Eesti statistikaamet teatab: viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra.
Ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud:
„Suurem osa inimesi käib tööl kas jalgsi, ühissõidukiga või oma autoga. Kui 20 aastat tagasi oli nende kolme liikumisviisi osakaal enam-vähem võrdne, siis nüüdseks on vahekorrad tugevasti muutunud. Jalgsi tööl käijate osatähtsus on vähenenud 27,3%-lt 14,6%-le. Ka ühistranspordi osas näeme tugevat langust. 2003. aastal käis ühistranspordiga tööl 29,9% inimestest, 2023. aastal tegi seda 17,8%. Ühes jalgsi ja ühistranspordiga tööl käijate arvu vähenemisega on kasvanud seda teekonda isikliku autoga läbinute hulk: kui 2003. aastal käis isikliku autoga tööl 25% inimestest, siis mullu tegi seda 46,9%. Seejuures on isikliku autoga tööl käivate naiste osakaal viimase 20 aasta jooksul kasvanud meestest rohkemgi,“ vahendab analüütik Vassiljeva.
Kujutan ette, kuidas liberaal-amoraalkommentaatorid hakkavad praegu kihisema „Kremli jutupunktide“, „lamemaalaste“ ja „kliimatapjate“ kohta, ka „zimarjovide“ teemal, sest lugupeetud analüütikul on selline perekonnanimi. Eesti koole hävitaval Kristina Kallasel on perekonnanimega OK, probleeme on selle isiku sisuga. Ossinovskid aga on üks praeguse võimu kullavara.
Tahaks pöörata tähelepanu täna avaldatud rabavatele andmetele, mis osutavad sellele, et meie võimud, ka Tallinna tasemel, on üdini rahvavaenulikud, meelega õõnestavad meie majandust ja elanikkonna heaolu, hävitades energiaettevõtteid, teede võrgustikku, eesti koole. Kui valitsuse taga on tõesti valijate enamus, ja selle enamuse enamus sõidab autodega, siis on reformierakond, sotsid ja ersatserakond oma petetud valijate reeturid. Nad käituvad eestlaste territooriumil nagu rassistidest röövvallutajad, kes hävitavad rakettidega ukrainlaste infrastruktuuri, teid, tehaseid, elektrijaamu ja elumaju. Inimestest rääkimata.
„Autokasutuse sagenemise taga on mõistagi autode arvu üldine suurenemine. Lisaks on mõnevõrra kasvanud ka vahemaa töökoha ja kodu vahel. Vähenenud on nende inimeste hulk, kes töötavad kodust kuni 2 kilomeetri kaugusel, ning suurenenud nende oma, kelle töökoht on enam kui 10 kilomeetri kaugusel. Keskmiselt kaugel (2-10 kilomeetri kaugusel) tööl käijate osatähtsus on aga jäänud üsna samaks. Kokku on keskmine töökoha kaugus kodust suurenenud 3,5 kilomeetri võrra. Ilmselt olid kahekümne aasta tagused liikumisviisid tingitud võimaluste puudusest. Eravalduses olevate sõiduautode arv on viimase kahekümne aastaga kahekordistunud, mis tähendab, et kasvanud on ka nende kasutamine. See on peegeldus majandusliku heaolu kasvust,“ vahendab statistikaamet.
Ja ajal, kui inimesed kasutavad palju autosid mitte mugavuse pärast, vaid eluliste vajaduste tõttu, terroriseerib Kaja Kallase valitsus Eesti elanikke automaksuga, täiesti süüdimatud Tallinna võimud hävitavad linnatänavaid, paigaldavad liiklust ja koristust segavaid tulpasid, kitsendavad teid, määrides okupeeritud kohti üle mürgise lahustuva punase värviga ja muudkui ehitavad jalgrattateid, kus novembrist aprillini sõidavad vaid üksikud tulevased liikumisinvaliidid. Ehk tegemist on kas lolli mängivate ja rohehullusel teenivate masuurikate või siis ohtlikke kahjuritega.
Enne kui inimesi sundida vägisi ühistransporti, tehke ikka nii, et bussides ja trammides, kus sõidavad meie naised ja lapsed, keegi ei haiseks, ei urineeriks, ei räuskaks, ei ahistaks tüdrukuid, ei nõuaks eestlastelt võõrkeeltes rääkimist ja ei kaaniks õlut ja viina.
Ivan Makarov
MEEDIAVALVUR: „Roheline pealinn“ Tallinn lõpetagu metsade tapmine keskerakonna propaganda tarvis