Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Õliühing kritiseerib tanklate kütusemüügi reformi, Brüsseli algatus on saanud naljanumbriks

-
18.01.2023
Praegu näeb veel sellist pilti, aga mis hakkab tulevikus juhtuma, seda ei tea keegi, aga absurdi kisub asi küll.
© UU

Eestis pole ammu nii kriitiliselt vastu võetud üht Brüsseli sovjetlikku algatust, mis paistab ja ongi absurdne.

Kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing edastas vastuse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi sisendipalvele seoses palju kõneainet tekitanud ideega kuvada tanklates lisaks kütuste liitrihinnale ka 100 kilomeetri läbimiseks kuluvat rahasummat; ühing on kriitiline reformi vajalikkuse ja lahenduse efektiivsus osas.

Õliühingu tegevjuht Mart Raamat ütles pressiteates, et arusaamatuks jääb, mis probleemi tegelikult lahendada proovitakse. “Reformiga soovitakse, et kütusetarbijal oleks pidevalt silme ees, et kui palju on alternatiivkütuste kasutamine odavam. Samas ei ole auto emotsiooniost ja kindlasti ei tule inimestele “valgustatus” peale tanklaletis,” märkis Raamat. “Direktiiv, mille alusel muudatust rakendatakse ütleb, et hindade kuvamine ei tohiks tarbijat segadusse ajada. Pigem näeme seda, et klienditeenindajatele tanklas hakkab küsimusi tulema selle kohta, et miks tabel ei vasta konkreetse kliendi tegeliku kuluga,” arvas Raamat.

Kütusesektor toob välja ka mitmeid tehnilisi detaile, mille tõttu idee rakendamine on keerulisem kui esmapilgul tundub. “Saame Euroopa Komisjoni plaanist nii aru, et mehitatud teenindusjaamades peab olema tabel, kus kajastatakse kõigi võimalike mootorikütuste mõju rahakotile. Kui aga tanklas ei ole võimalik näiteks elektriautot laadida või seal puudub surumaagaasi CNG tankimisvõimekus, siis millest tuletab tanklapidaja nende hinnad? Elektrienergia puhul jääb arusaamatuks, et mille põhjal üldse hindu kuvatakse – suur osa elektrisõiduki “tankimisest” toimub kodus ja sõltub konkreetse kliendi elektripaketist ja tarbimisharjumustest,” tõi ühingu juht välja.

Ta ei pea reaalseks, et tanklapidajad hakkaksid oma peaga tabelit täitma, siis oleks tema hinnangul tarbija jaoks olukord veelgi segasem. “Idee rakendamine eeldab, et riik loob keskkonna kus pidevalt uuendatakse kõigi tabelis olevate kütuste referentshindu ja kust tanklapidajad saavad endale kõne all oleva võrdlustabeli genereerida. Vaid selliselt on võimalik tagada, et metodoloogiliselt oleks info ühesugustel alustel ja tarbijatele võrreldav,” leiab Raamat. (BNS)

Humoorikalt aga vaatleb asja Rannarootsi lihatööstus, kes kirjutab sotsiaalmeedias: “Kui tanklad hakkavad liitreid kilomeetriteks arvutama, siis meie tegime grammid kilomeetriteks. Varem oli 350-grammine Lastevorst umbes 12 cm, aga uue arvutuse järgi peaaegu 17 km pikk. Hüperinflatsioon on vist ka meetermõõdustiku kallale jõudnud.
Arvutuskäik: 100 g EHEdat E-vaba Lastevorsti annab 204 kcal. 350 g annab 714 kcal. Kõndides kiirusega 5 km/h kulub tunnis 214 kcal. Seega saab 350 g Lastevorsti energiaga kõndida 3,33 tundi. Kiirusel 5 km/h läbib inimene selle ajaga 16,65 km.”