Meedia teatab, et EASi ja KredExi ühendamine paiskas ühendasutuse kaosesse. See kaos aga paistab juba ammu silma kõiges, mida Eestis ühendada üritatakse, olgu see laevastik või haldusreform.
Kert Kingo, EKRE poliitik: “See pole esimene kord, kus liidetakse asutused, mõtlemata, kuidas ühendasutus toimima hakkab, s.o kas neil üldse midagigi ühist on. Nagu öeldakse: “Loll, aga järjekindel!” Tervitused siinkohal Reformierakonnale!
Politsei- ja piirivalveamet on senini ühine amet ainult nime poolest. Sisemiselt on seal endiselt konkreetne lõhe vahel – politsei vs piirivalvurid. Sama on ka maksu- ja tolliametis. Ametis sees on selge lõhe – maksuametnikud ja tollitöötajad. NB! Olen ise mõlemas asutuses aastaid töötanud ja tean nende asutuste siseelu ja töökorraldust.
Artiklist: “…hoopis loogilisem oleks ühendada KredEx Maaelu Edendamise Sihtasutusega (MES), sest need on olemuselt sarnasemad. /…/ See näitab, kuidas poliitiline loogika dikteerib mingeid samme. Kuigi mõttekas võib-olla panna kokku A ja B, pannakse kokku hoopis B ja C. Sest midagi ühendada igal juhul tuleb. Midagi on vaja ette näidata.”
Pole vaja selgeltnägija olla, et teada – järgmine ühendamise kobarkäkk saab olema kliimaministeerium.”
Janar Siniväli, sotsiaalmeedia: “Ratsionaliseerimisprotsess nagu see ikka kipub olema. Nii on juba lõhutud ära sõjaväestatud piirivalve ja keeratud pekki mitmete omavalitsuste rahaasjad. Ega lõpuks keegi ei tea, kes tegi, aga ega keegi ei peatanud kah, kellel võimalus oli.
Esiteks on igal asutusel olemas lisaks raamatupidamisele ka identiteet. Kui me teeme sinisest ja kollasest asutusest ühe rohelise, siis ikkagi on seal helerohelised ja tumerohelised, mitte ühtlane harmooniline segu.
Aga antud juhul ei ole isegi matemaatiliselt asjad korras. “Üsna selge on see, et rahalist kokkuhoidu tõenäoliselt ei tule (kui ühendamisotsus valitsuse pressikonverentsil kaks aastat tagasi välja öeldi, siis muidugi reklaamiti kokkuhoidu), pigem vastupidi, kulud on hoopis kasvanud…
Ootamatult kasvas hoopis palgafond. Eraldi võttes oli EAS mitmesaja töötajaga, aga suhteliselt madalamate palkadega asutus, KredEx aga vastupidi – mõnekümne töötajaga ning suhteliselt kõrgemate palkadega asutus. Kui kaks organisatsiooni olid eraldi, ei olnud palgavahe häiriv. Pane aga kaks kokku ja siis pole enam talutav. Kuna palku vähendada ei saanud, oli ainuke võimalus EASi omasid KredExile lähemale tuua. Kokkuvõttes tõi see kaasa, et kahe asutuse eraldi pidamine oli odavam kui ühe asutuse koos pidamine.”
Riik komberdab ühest ämbrist teised, poliitikud ja ametnikud aga teevad tähtsat nägu. Kobarkäkid on selle tulemus, et ühes võimuerakonnas on kamp “Hunt Kriimsilmasid”, kes arvavad, et sobivad iga ameti peale, tegelikult ei sobi kuhugi.
Uued Uudised