Meediasõda on võtnud uue pöörde – kui kaks suuremat meediamaja on seni piirdunud vaid teineteise aasimisega leheveergudel, siis nüüd võetakse appi juba pressinõukogu.
Eesti ajakirjandus on tõsises kriisis, ühelt poolt on põhjused majanduslikud, kuid teisalt ka ideoloogilised. Selle varjus, kui räägitakse ajakirjandus- ja sõnavabaduse kaotamisest ja pillutakse nooli poliitikute pihta, käib tegelikult armutu võitlus iga lugeja ja vaataja pärast.
Täna saavutati kulminatsioon, kui AS Postimees Grupp kaebas Kroonika (Ekspress Grupp) eksitavat informatsiooni sisaldava artikli „Kanal 2 jätkab puhastuskuuri: „Roaldi nädal“ lõpetatakse“ eest pressinõukogusse.
Jutt siis sellest, et päev enne seda uudist teatas Eesti Meedia, et uurivat ajakirjandust viljelenud „Radar“ kaob (majanduslikel põhjustel) ekraanilt, tehes teed meelelahutusele. Ning nüüd tuli teade, et Roald Johannson asendab oma autorisaate teise formaadiga.
Kroonika vahendas tegelikult ERR-i uudist, kuid keeras pealkirjaga vinti peale ning seda enam Postimees Grupp alla ei neelanud.
Pressinõukogu on ajalehtede eneseregulatsiooniga tegelev organ, kuhu kuulub esindajaid erinevatest konkureerivatest meediagruppidest ning see tegutseb Eesti Ajalehtede Liidu (nüüdsest Eesti Meediaettevõtete Liidu) tiiva all. See on alternatiiv varem asutatud Eesti Ajakirjanike Liidu Avaliku Sõna Nõukogule.
Näiteks eelmisel aastal laekus pressinõukogule kokku 84 kaebust, neist tauniv otsus anti 22-le.