Kui paljud lootsid, et pärast Keskerakonna võimult kõrvaldamist hakkavad asjad Tallinnas paremaks muutuma, tuli neil ruttu pettuda – punaroheline koalitsioon näitas kohe, et nemad on veelgi hullemad. Illusioonid hajutas juba see, kuidas sots Jevgeni Ossinovski võimule “nügiti”, kolm korda tuli hääletada ja lisahääli otsida. Pärtel-Peeter Pere abilinnapeana on juba anekdootliku kuulsuse saanud. Ilmselt saavutab sotside juhitav linnavõim selle, et peatsetel kohalike volikogude valimistel saab Keskerakond võimule naasta.
ERR kirjutab: “Üle kümne aasta juhtus selline asi, et tallinlaste rahulolu oma elukeskkonnaga langes alla 90 protsendi. Langenud on hinnangud liiklusele, jäätmekorraldusele, teedele ja ühistranspordile.
Mullu sügisel tehtud küsitluse järgi on Tallinna elukeskkonnaga rahul 87 protsenti tallinlastest, neist 23 protsenti väga rahul. Kuigi näitajad tunduvad igati toredad, on see tegelikult tagasiminek 2023. aastast, kui elukeskkonnaga oli rahul 94 protsenti ja väga rahul 37 protsenti tallinlastest, ning kokkuvõttes viimase kümmekonna aasta madalaim rahulolunäitaja.
2023. aastaga võrreldes on ainsana oluliselt paranenud hinnang jalgrataste parkimisvõimalustele kesklinnas, oluliselt langenud aga hinnangud näiteks liikluskultuurile, auto parkimise võimalustele kesklinnas, ühistranspordi seisukorrale ja jäätmekorraldusele, märgivad uuringu läbiviijad.
Teede ja liikumisvõimaluste hindamisel oli ülekaalus samuti rahulolematus – madalaimalt hinnati erinevate teede hooldamist talvel, millega oli rahul 38–39 protsenti vastanutest. Langenud on hinnangud ka liikumise ohutusele, seda nii autojuhi, jalakäija kui ka jalgratturi seisukohast. (Peatselt ilmuvad tänavatele ka pisimopeedid… – toim.)
Küsitlus tehti augustis-septembris, mil praegune võimuliit oli võimul olnud vähem kui pool aastat ning seetõttu ei anna küsitlus hinnangut näiteks selle kohta, kuidas uus võimuliit sai hakkama talvega, eelkõige tänavate puhastamisega, samuti jäid tulevikku ümberkorraldused ühistranspordis. (Meedias ilmunud seisukohtade järgi sai abilinnapea Pärtel-Peeter Pere sellega väga halvasti hakkama – toim.)
Probleem on ka üldise liiklusohutusega: võrreldes aasta varasemaga on langenud elanike hinnangud liikumise ohutusele nii autojuhi, jalakäija kui ka jalgratturi seisukohast. Langenud on inimeste hinnangul ka liikluskultuur.
Üks oluline probleem, on see, et elektritõukerataste hulk ja kasutus on väga suurt osa elanikkonnast hakanud häirima. Samas on negatiivselt mõjunud liiklusohutusele ja – kultuurile alainvesteeritud ühistransport, mis tähendab, et aina vähem inimesi kasutab ühistransporti.”