Rahvuskonservatiivne uudiste- ja arvamusportaal
Saada vihje: info@uueduudised.ee

Rail Baltic otsustas teist teed pidi Euroopasse minna

-
01.11.2023
Eesti oleks hea rongiliikluse suutnud luua ka haleda superprojektita.
© UU

Rail Baltic on nagu suur hädaorg, käib pidev vindumine, rahastamine takerdub ja juhid ei pea pikalt vastu ning nüüd tuleb välja, et paralleelselt tuleb teine RB, ainult et Tartu ja Valga kaudu. Muide, EKRE, kes pole uuest trassist kunagi vaimustuses olnud, soovitaski seda teha vanu struktuure pidi.

Delfi “roheportaal” õitses oktoobri viimasel päeval: “Tulevast aastast saab rongiga Tartust Riiga sõita”ehk” Kliimaministeeriumi liikuvuse asekantsler Sander Salmu ütles nüüd, et riigikogule esitatud tuleva aasta riigieelarves on ette nähtud 300 000 eurot selleks, et teha vajalikke ettevalmistusi Tartu-Riia rongiliini toimima panemiseks. „Eesmärk on esimeses etapis Tartu-Riia rongiühendus käivitada Elroni Tartu-Valga rongiliini pikendusena Riiani. Järgmistel aastatel, kui Eestisse saabub 16 uut rongi, saab liini planeerida eraldiseisvate väljumistena,“ sõnas asekantsler.

Salmu ka ütles, et Leedu plaanib avada rahvusvahelise Vilniuse-Riia liini, mis loob eelduse kolme Balti riigi pealinnade ühendamiseks raudtee abil.

Tartu linnapea Urmas Klaas teadis rääkida, et üle-eelmisel reedel Riias Balti kliima- ja taristuministrite kohtumisel tutvustas Leedu oma ettepanekut Vilniuse-Tallinna liini kohta, mille marsruut oleks Vilnius-Kaišiadorys-Šiauliai-Jelgava-Riia-Cēsis-Valga-Tartu-Tallinn.

1. novembril teatab Delfi taas: “Leedu plaanib järgmisel aastal avada Vilniuse-Riia rongiliini” ehk “LTG Linki juht Gediminas Šečkus kinnitas, et ettevõte plaanib oma tegevust Lätis laiendada ning formaalsuste lahendamisel hakkab järgmise aasta algusest sõitma Vilnius-Riia diiselrong. LTG Link on juba esitanud Euroopa Raudteeagentuuri ühtse teenindusportaali kaudu taotluse oma ohutussertifikaadi laiendamiseks kogu Läti raudteevõrgule.”

Sotsiaalmeedias kommenteerib seda tuntud konservatiivne ühiskonnategelane Peeter Espak: “Kõige koomilisem on see, et pärast eilset uudist, et peatselt avatakse Tartu-Riia rongiliin ning nüüd ka Vilnius-Riia, ongi meil Rail Baltic olemas. Täpselt seda teed pidi, kust päriselt just Eesti huve silmas pidav raudtee võikski minna ning viib vajadusel kõik soovijad edasi ka Euroopasse. Tallinn-Tartu liin on juba täna kiirem ja mugavam, kui mistahes näiteks Saksamaa samu vahemaid kattev rongisüsteem ning kui Tartust saab ka edasi Riiga, on see ideaalne lahendus. Mitte midagi muud pole Eestisse vaja.

Sealjuures Pärnusse randa ja sealt “kuhugi” ja “millekski” (millest keegi aru ei saa) sõitvat Rail Balticut ootame tõenäoliselt sama kaua kui vanad eestlased sakslaste orjaikkes Kalevi koju jõudmist. Ehitame valmis Valge Laeva ootamise kuvandi asendamiseks ka uue rongijaama, kus inimesed saavad oodata uue religiooni riituse raames Rohelist Rongi. Kuigi muidugi massiivsed juba valminud viaduktid keset loodust meenutavad justkui mingi kokkuvarisenud impeeriumi poolelijäänud monumentaalehitisi või kultuspaiku ikkagi. Samal ajal kui päris rongid sõidavad niigi.”

Laias laastus saabki varsti Euroopasse reisida ka vanu trasse pidi, vaja on vaid pisut riikidevahelisi kokkuleppeid, mõningast raudteede renoveerimist ja igati kõlbulik trass ongi olemas. Ülikallis Rail Baltic ei hakka ennast kunagi ära tasuma, sest Vene suunal on nüüd (esialgu starlogilikliselt auklik) raudne eesriie ja kui Kagu-Eesti avaneb Riia suunale, ongi superprojekti kollaps käes.

Uued Uudised