Koos Kaunas – Vilnius lõigu ehitusega on rahvusvahelise raudteeprojekti Rail Baltic hinnanguline maksumus viimastel andmetel 5,8 miljardit eurot.
“Selliste megaprojektide puhul on oluline silmas pidada eri komponentide, näiteks ehitustööde ja -materjalide, sildade-viaduktide, ökoduktide ja keskkonna-alaste leevendusmeetmete hindasid, mis võivad ajas muutuda,” ütles projekti Eesti ettevõtte Rail Baltic Estonia OÜ tegevjuht Indrek Orav BNS-ile.
“Kui AECOM-i 2011 analüüsis arvutati raudtee maksumuseks umbes 3,6 miljardit eurot, siis tänaseks on selgunud juba ülalmainitud komponentide arvud, ka raudtee täpne asukoht ning tehniline lahendus, mistõttu saab maksumust arvutada 2011. aastast oluliselt täpsemalt,” lisas ta.
“Kogu projekti maksumus on 2011. aastaga võrreldes suurenenud ning moodustab umbes 5 miljardit eurot. Kui siia lisada Kaunas – Vilnius lõigu ehitus, siis saame maksumuse umbes 5,8 miljardit eurot,” rääkis Rail Baltic Estonia OÜ tegevjuht Orav.
Rail Balticu kogumaksumus võib ulatuda 5 miljardi euroni, ütles RB Raili juht Baiba Rubesa möödunud aasta oktoobris pressikonverentsil. Kuna projekti mõõtmed muutuvad selgemaks, on saanud selgeks, et kogukulu saab olema algsest hinnangust suurem, rääkis ta. Veel mullu maikuus hinnati projekti maksumuseks 3,68 miljardit eurot.
Kuigi Eesti osaluseks on varem pakutud 1,3 miljardit, võib seegi summa aja jooksul kasvada, kui tulevad välja mõned nn uued asjaolud.
BNS- UU