Kampaania korras ellu viidav rohepööre, mille puhul ei tehtud hüsteeriahoos mingeid analüüse, hakkab üha enam tagasilööke saama. Kui ideoloogiliselt jätkub sõnavaht tõusvas joones, siis majanduslikult loobutakse üha rohkem loosunglikest muutustest ja lepitakse reaalsusega.
Postimehe majanduskülg vahendab: “2021. aastal teatas Saksa autotootja, et kavatseb 2030. aastaks müüa ainult elektriautosid, kui turutingimused seda võimaldavad. Nüüd tundub, et turutingimused seda siiski ei võimalda.
Avaldatud neljanda kvartali majandustulemustes ütles ettevõte, et nad lasevad klientide nõudlustel määrata, kui suure osa nende autopargist moodustavad tulevikus elektri- või bensiiniautod.
Nüüd prognoositakse, et 2030. aastaks jõuab nende üldine elektriautode müük vaid 50 protsendini. Mercedes ennustab, et tema elektriautode müük moodustab sel aastal umbes 19–21 protsenti uute autode müügist.”
Kindlasti mõjutas sakslaste ja teiste eurooplaste valikuid tänavune lumerohke ja pakasene talv Euroopas, kui elektriautode omanikud olid oma masinatega kimpus. Viimases hädas minnakse absurdini, nagu Suurbritannias, kus elektriautode läbimüügi languses on süüdistatud nende suhtes skeptilist näitlejat Rowan Atkinsoni ehk Mr. Beani.
Ka Eesti ettevõtjad tormasid rohepöördega ummisjalu kaasa, sest ideoloogia nõudis heakskiitu, kuid ajapikku on kõik erialaliidud tunnistanud, et rohepööraseid nõudeid on siiski raske, kui mitte võimatu täita. Euroopas põhjustasid just kliimameetmed ulatuslikke farmerite proteste.
Võib eeldada, et kampaanialik rohepööre lõpeb sama haledalt kui Gorbatšovi omaaegne “kuiv seadus” ehk sama läbimõtlemata võitlus alkoholismi vastu.
Uued Uudised