Jätkuv surugaasi (CNG) kallinemine sundis Rakvere linnavalitsust üle vaatama kehtivat linnaliinikorraldust ja vähendama liinimahte alates 1. septembrist kuni käesoleva aasta lõpuni.
Isamaa ja Keskerakonna poolt juhitav Rakvere linnavalitsus plaksutas käsi, kui kuulutas linnaliinide hanke võitjaks AS Hansabussi, kes tõi selle aasta alguses liinile „keskkonnasõbralikud“ gaasibussid.
Paraku läheb see „rohepööre“ nii kalliks maksma, et kaheksa kuud hiljem tuleb „rohegaasi“ meeletu hinnatõusus tõttu liine oluliselt vähendada.
„Täna seisame silmitsi probleemiga, kus CNG hind on erakordselt kõrge ja meie prognoosid näitavad, et hinna kasvutrend jätkub. Sellest johtuvalt tuleb adekvaatselt reageerida – ehk et senises liinimahus ei ole võimalik linnatransporti enam doteerida,” tõdes Rakvere abilinnapea Kert Karus linnavalitsuse pressiteates.
„CNG gaasi hind hakkas tõusma juba eelmise aasta neljandas kvartalis, kuid käesoleva aasta jooksul on kasv märkimisväärselt kiirenenud ja alates koostöölepingu sõlmimisest on hind tõusnud ligi 400%. Kui veel selle aasta jaanuaris tuli CNG kilogrammi eest maksta 1,86 eurot, siis nüüd tuleb sama koguse eest välja käia juba 3,45 eurot ning hinnatõusu peatumist ei paista ning otsime koostöös Rakvere linnaga lahendusi,” nentis Hansabussi juhatuse esimees Indrek Halliste.
Senise tunnise intervalli asemel hakkavad alates septembrist enamustel liinidel väljumiste vahed olema kaks tundi (välja arvatud hommikustel ja õhtustel aegadel). Lisaks suletakse üks põhiliin ja kaks senise ühe väljumisega alamliini.
Rakvere linnapea Triin Varek nimetas olukorda lausa kriitiliseks: „Nii linn kui Hansabuss on huvitatud hea koostöö jätkamisest ja jätkame läbirääkimisi teemal, mis saab 1. jaanuarist 2023.”