Kaja Kallase valitsedes on Eesti majandus põhjalikult alla käinud ja kuigi levitatakse narratiivi, nagu oleks selles süüdi Venemaa agressioon ja kunagine pandeemia, on peapõhjuseks siiski Reformierakonna valitsemine.
BNS vahendab: “Saksa-Prantsuse kultuurikanal Arte laskis eetrisse ligi kolmeminutilise klipi sellest, et koroonapandeemia, kõrge inflatsioon ja Ukraina sõjast tingitud julgeolekumured on Eestis kaasa toonud languse nii hotellibroneeringute kui ka kruiisituristide arvus.
Arte hinnangul oli Eesti paradiisiks just neile, kes tahtsid puhata väljaspool massiturismi piirkondi. Eelkõige oli tõusuteel Tallinn. Veel 2019. aastal andis turism sisemajanduse koguproduktist umbes 10 protsenti, ent siis saabus langus. Kui aastal 2019 külastas Tallinna 300 kruiisilaeva, siis aasta hiljem 170 ja tänavu veel vaid 90 laeva.
Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsiooniosakonna juhataja Sirle Arro ütles Artele antud usutluses, et kui inimesed peavad hakkama enda väljaminekuid piirama, võetakse esmalt ette puhkusekulud, mis puudutab ka kruiise. Sellele lisanduvad veel inflatsioon ja kerkinud kütusehinnad, mis moodustavad olulise osa kruiisilaevade kuludest.
Arte hinnangul on ka hotellinduses keeruline koroonaeelsele tasemeni jõuda. Tallinna vähenenud atraktiivsus taandub osaliselt küll kehvale lennuühendusele, aga mitte ainult.
Mitut hotelli opereeriva Duco OÜ tegevjuht Madis Laid ütles Artele antud usutluses, et siin on veel teinegi põhjus: Venemaa agressioonisõjas tõttu vähenenud turvatunne. Nimelt arvavad lääneeurooplased, et Eestis pole ohutu.
Vene turistid ei saa enda riigi verise okupatsioonisõja tõttu euroliidu viisat ja Tallinnast ei pääse läänemaailma inimesed enam ka edasi Peterburgi.
Eesti kultuuri koja eestseisuse liikme Daisy Järva sõnul on turismist rääkides oluline, et kliendid jaksaksid teenuse eest maksta, ometi liigub riigi maksupoliitika sellele täpselt vastassuunas. Ainuüksi käibemaksu tõstmine oli Järva hinnangul liiast.
“Käibemaks tõuseb järgmisest aastast 22 protsendile ja nii läheb reis Tallinnasse veel mõnevõrra kallimaks,” lõpetab kaadritagune tekst Arte klipi.”
Uudisest selgub mõndagi, alates sellest, kuidas Kaja Kallase “Me oleme sõjas!” on mõjunud turistide ohutundele kuni turismisektori olukorra halvenemiseni maksukoorma kasvamise tõttu.