Euroopa Liit muutub iga hetkega üha enam Nõukogude Liidu sarnaseks ja seda paljuga, kuid üheks absurdi näiteks on saamas kunagine heakskiit gaasibussidele, mis nüüd on vastupidise suuna võtnud ehk “Viimset reliikviat! parafraseerides: “Kiidetud olgu Issand, kes laskis tõde nüüd sedapidi paista!” Absurdi aluspõhjaks on mõistagi kliimavõitlus ja rohepööre.
ERR vahendab: “Euroopa Liidus on arutlusel uute biogaasibusside müügi keelamine, et need asendada elektri- või vesinikubussidega. Kuna Eesti linnades kasutatakse biogaasibusse palju, soovib Eesti, et see keeld ei jõustuks enne 2035. aastat.
Tartus sõidavad kõik linnabussid biometaaniga ning Tallinna bussidele on samuti biogaas üha tähtsam kütus, rääkis Tallinna linnatranspordi teenindusdirektor Hannes Falten. “Biogaasibusse on meil 350 tükki ja biogaasi osakaal kütusena kõigub kuust olenevalt 55 protsendist 80 protsendini.”
Ka Pärnus on gaasibusse palju, seega Eesti suuremate linnade bussid sõidavad suuresti biogaasiga. Seda paljuski seetõttu, et biometaani tootmisel jäätmetest saab ära hoida heitmegaaside tekke, mida muidu tekiks nende jäätmete lagunemisel suuremas mahus. Ometi soovitakse Euroopa Liidus biogaasibussid välja vahetada.”
Pisut enam kui viis aastat tagasi olid teised jutud. Nii kirjutas Maaleht 27. novembril 2018: “Tallinnasse lisandub peagi sadakond gaasibussi, ilma ei jää ka teised linnad. Euroopa Liit tahab seadustega suunata keskkonda vähem heitmeid paiskavate transpordilahenduste arendamist. /…/ Ühest küljest püütakse seadustega soodustada näiteks gaasisõidukite kasutamist, teisalt toetatakse ka keskkonnasõbralike kütuste tootmist ja nende kasutamist võimaldava taristu rajamist.”
Veel varem, aastal 2011 ja 18. augustil, kirjutas Õhtuleht: “Esimese kuue kuuga on Tartu linna ja transpordiettevõtte SEBE poolt testitavad viis linnaliini gaasibussi läbinud 180 000 kilomeetrit ja hoidnud kasutuskuludelt kokku üle 30 000 euro. SEBE juhatuse esimehe Kuldar Väärsi sõnul Scania gaasibussidega mingeid probleeme pole esinenud ning pikemas perspektiivis on vaiksete ja säästlike gaasimootorite kasutamine hea tulevikuvõimalus. “Juba poole aastaga on gaasibussid võrreldes bensiinimasinatega säästnud Tartu õhku 30 tonni CO2 ja hulga mürgiste gaaside võrra,” ütles Kuldar Väärsi. „Oma kogemuse baasil võin julgelt soovitada ka teistele omavalitsustele kaaluda linnatranspordis gaasibusside kasutuselevõttu – see on igati mõistlik otsus nii kasutuskulude kui keskkonna seisukohast,” lisas Väärsi.”
Kunagine heakskiitev otsus on nüüd paroodiaks muutunud. Tallinlased on aastaid näinud linnaliinibussidel reklaame, et need oleva rohelised nii seest kui väljast, sest sõidavad keskkonnasõbraliku gaasiga. Nüüd tuleb välja, et ega sõida küll, vaid hoopis reostavad. Seda muidugi rohepöörde raames.
Asja moraal: Euroopa Liidus läheb kõik kampaaniatega kõik samamoodi, nagu Nõukogude Liidus, seega võib eeldada, et kõik nad kukuvad läbi, nagu alkoholismivastane võitlus või Põhja jõgede lõunasse suunamine. Keskkonnasõbralike gaasibusside muinasjutt igatahes ongi muinasjutuks tunnistatud.
Uued Uudised